Tiparniţa preşedintelui şi doctoratele

Cum (şi dacă) se poate îmbunătăţi procedeul de acordare a doctoratelor

  • Recomandă articolul
Discursul preşedintelui Băsescu la primul Congres al Uniunii Studenţilor din România a avut darul să producă agitaţie în toate mediile intelectuale din ţară. A fost urmat de luări de poziţii dintre cele mai diverse, de la critica făcută de fostul preşedinte Constantinescu (după care preşedintele nu ar avea pregătirea academică necesară pentru a analiza situaţia învăţămîntului românesc) şi pînă la răspunsul ofuscat al actualului ministru al educaţiei (care a declarat că preşedintele a jignit întreg sistemul academic).   Tristul adevăr Dar, în fond, ce a spus preşedintele Băsescu? Afirmaţiile sale pot fi împărţite în două categorii: pe de o parte, el a prezentat cîteva date cu privire la sistemul de învăţămînt, pe de altă parte, a prezentat cîteva propuneri (de fapt, una singură). Faptele sînt următoarele: lipsa de rezultate a sistemului educativ din România; cele 28 de modificări ale Legii învăţămîntului, din perioada scursă de la Revoluţie, care au împiedicat orice progres în acest domeniu; slaba pregătire a absolvenţilor (în special, în învăţămîntul superior), motiv pentru care România a devenit un furnizor de forţă de muncă necalificată; numărul mare de titluri de doctor acordate de universităţile româneşti. La capitolul propuneri s-ar afla împărţirea universităţilor în trei categorii, după felul de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }