Tirgurile de provincie

  • Recomandă articolul
Manierism comercial Ca orice caravana, cea itinerata de Societatea Romana de Radiodifuziune se preumbla dintr-un oras intr-altul, stabilindu-si statii in arealul cu cel mai bun vad cultural si comercial. Ce vinde „Caravana Gaudeamus“? Spatii scumpe editorilor chemati de dorinta de a-si pune pe tarabe carti noi sau mai vechi. Astfel de tirguri au si fete bune, dar si nedorit de multe carente. Intii de toate, suplinesc sistemele de difuzare ce acopera imperfect, cu multiple disfunctionalitati, teritoriul patriei cititoare; in al doilea rind, familiarizeaza publicul cu obiectul de activitate al tirgului: cartea, creind unele dependente de eveniment; in al treilea rind, publicitarea tirgului se face intr-o maniera relativ moderna, fara a ajunge insa sa obsedeze trecatorul prin informatie inscriptionata in statiile mijloacelor de transport in comun (ca la evenimente de gen din restul Europei). Una dintre carentele de conceptie sau de raspuns ale editurilor din Romania tine de simplificarea relatiei dintre producator si cititor (consumator), din aceasta ecuatie lipsind actorul, creatorul, autorul. Un pretext inspirat, in procesul de publicitare a cartii, este si intilnirea dintre scriitor si receptor, moment care lipseste in cazul tirgurilor provinciilor, reducindu-se astfel intreaga regie la functia expozitiva a standurilor de carte. Tu, cititorule, esti privit ca […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }