Turismul romanesc

  • Recomandă articolul
De citva timp incoace, turismul a devenit unul dintre domeniile cele mai vizibile ale guvernarii. Ministrul „de resort“, Dan Matei Agathon, are o mare expunere mediatica. Are si idei, cum ar fi proiectul Dracula Park sau atragerea nemtilor, a scandinavilor si a italienilor pe litoralul romanesc. Privatizarea colosilor industriali mosteniti din comunism intirzie, dar cea a hotelurilor merge struna: „la vedere“, prin licitatii „cu strigare“. Se aduna astfel sume frumusele la buget. Ministrul „promoveaza“ vinzarile, calatoreste, merge la tirguri internationale de turism, descinde cind la munte, cind la mare, in turnee de inspectie care se tin lant, constata, critica, lauda, premiaza, da „indicatii pretioase“, face prognoze marete. Om practic si vizionar deopotriva, nu-i asa?! Concluzia: turismul romanesc expune o fatada minunata. Ce se ascunde – totusi – dincolo de ea? Cit e strategie ministeriala si progres real si cit e doar dorinta a oamenilor de a-si face vacantele? In primul rind, privita cu mai multa atentie, situatia „de pe teren“ e mult mai putin roza. Oriunde mergi in tara, e-adevarat ca lucrurile se prezinta in progres evident fata de anii trecuti: gasesti si hoteluri sau pensiuni civilizate, iar restaurantele, terasele, chioscurile cu gustari si racoritoare abunda. Toate acestea – insa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }