Umbre ale prezentului

  • Recomandă articolul
Am spune ca existenta Floricai Prevenda este ateliero-dependenta. Cea care semneaza expozitia (de la Galeria Simeza, 21 ianuarie-2 februarie) la care ne referim in rindurile de mai jos si-a impus o disciplina in lucru cu totul remarcabila, foloseste mai fiecare zi-lumina pentru „asaltul“ asupra pinzelor sale, pentru dialogul cu ele si cu sine insasi ca artist, ca om dedicat pe de-a-ntregul vocatiei, optiunii sale. Exista, desigur, zile mai bune, altele mai proaste, insa Prevenda depaseste blocajele prin insistenta asupra travaliului. Nu este vorba de o „masinarie artistica“, ci de convingerea de la care pleaca autoarea ca temperatura inalta a creatiei trebuie intretinuta pentru a nu se fractura tocmai acele vitale, insa delicate legaturi intre inspiratie si efortul de a traduce impulsurile de moment prin cele mai potrivite, nuantate alcatuiri ale expresiei vizuale. Etapa actuala – Umbre ale prezentului – incununeaza un capitol mai amplu al operei, inceput cu vreo cinci ani in urma si ale carui anterioare doua segmente s-au intitulat Chipuri fara chip (1999, expozitie la Muzeul National de Arta al Romaniei – Departamentul de Arta Contemporana si la Arthus Gallery din Bruxelles), respectiv Net People (2001, Arthus Gallery). Dupa „invadarea“ Simezei, Umbrele prezentului vor popula si galeria bruxelleza […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }