Media

Andrei Gamarţ: „This Garden Was Enchanted“

Deschisă pe 15 mai 2014, expoziţia lui Andrei Gamarţ, This Garden Was Enchanted, de la Zorzini Gallery, poate fi vizitată pînă pe 4 iulie. Artistul îşi reconfirmă cu această ocazie apetenţa pentru culoare. Un pas distinct în creaţia sa, dar în acelaşi timp continuarea unor preocupări iconografice anunţate încă din perioada expoziţiei din 2011, de la Palatul Ştirbei, intitulată The Counter Realist.  Un articol de Mihai Plămădeala, Observator cultural, 27 iunie 2014    

Victoria si Marian Zidaru – Îngeri, tronuri, voievozi

Seria vizitelor de vară a început pentru mine anul acesta cu atelierul Victoriei şi al lui Marian Zidaru. Aceştia pregătesc o expoziţie pentru Palatul Mogoşoaia, al cărei nume este, cel puţin în momentul de faţă, Îngeri, tronuri, voievozi. Proiectul îşi are rădăcinile încă din 1997, fiind gîndit iniţial pentru MNAC, însă destinul a hotărît altceva.  

Erotica şi erotismul

Miercuri, 2 iulie 2014, a avut loc la Art Yourself Gallery vernisajul unei interesante expoziţii de grup cu temă erotică, organizate şi curatoriate de Dragoş Pătraşcu. În principiu este vorba despre itinerarea celei de-a opta ediţii a Salonului Naţional de Arte Vizuale Erotica de la Iaşi, eveniment care a avut loc de curînd, în luna mai, în patru galerii ale frumosului oraş de pe malurile Bahluiului: Cupola, „Nicolae Tonitza“, „Th. Pallady“ şi Phoenix. Selecţia, dublată de noua punere în spaţiu, ne permite să discutăm despre o expoziţie de sine stătătoare, cu atît mai mult cu cît publicul bucureşteano-dîmboviţean nu a avut ocazia de a vizita versiunea originală a Salonului, care se caracterizează deopotrivă prin tematică, dar şi prin diversitate stilistică. Indiferent de mediu: desen, gravură, colaj, pictură, sculptură, obiect sau grafică digitală, fotografie, proiecţii, asamblaj şi instalaţie, expoziţia are drept numitor comun erosul, un subiect extrem de puternic, dar şi periculos, datorită posibilelor derapaje.   Un articol de Mihai Plămădeală, Observator cultural, 11 iulie 2014    

Gărâna 2014

Între 10 şi 13 iulie 2014,  a avut loc cea de-a XVIII-a ediţie a Festivalului de Jazz de la Gărâna. Programul a fost, aşa cum ne-am obişnuit încă de la primele ediţii, de excepţie. Nu mai puţin de şaisprezece formaţii sau interpreţi au urcat pe scena amplasată în Poiana Lupului, la aproape 1000 de metri altitudine, înfruntînd condiţiile meteorologice nefavorabile corespunzătoare regiunii, dar şi tradiţiei, dacă luăm în calcul statisticile pluviale din perioadele galelor derulate pe parcursul a două decenii de existenţă a proiectului. Un articol de Mihai Plămădeală, Observator cultural, 18 iulie 2014    

Literatură la Leukerbad

Între 4 şi 6 iulie a avut loc a nouăsprezecea ediţie a Festivalului Internaţional de Literatură Leukerbad. Considerat unul dintre cele mai longevive şi elitiste festivaluri literare din Europa, Leukerbad este în acelaşi timp şi unul extrem de original, spaţiile alternative alese pentru lecturi, inventivitatea conceptelor de organizare a evenimentelor şi a atelierelor conexe între scriitori şi traducători fiind deja de multă vreme o sursă de inspiraţie pentru multe alte evenimente de acest gen din Europa. Un interviu cu Hans RUPRECHT, directorul Festivalului Internaţional de Literatură Leukerbad, în Observator cultural, 18 iulie 2014. Fotografii de la Leukerbad – copyright: literaturfestival leukerbad; Fotograf: Jonas Ludwig Walter.       

„Cuşma lui Câmpan“ la Palatele Brâncoveneşti

Galeria Cuhnia din cadrul Palatelor Brâncoveneşti-Mogoşoaia găzduieşte pînă pe 30 noiembrie 2013 expoziţia retrospectivă de sculptură a artistului Dinu Câmpeanu, intitulată „Cuşma lui Câmpan“. Un articol de Mihai Plamdeala, in Observator cultural, 15 noimebrie 2013.   

Expoziţii Berman la Biblioteca Naţională şi la Muzeul Cotroceni

În perioada 11 noiembrie – 31 ianuarie 2014, la Biblioteca Națională a României (Symposium – Parter) va fi deschisă expoziţia Iosif Berman, maestrul fotoreportajului românesc interbelic, expoziţie care îşi propune să aducă în atenţie un fond puţin cunoscut publicului larg: fotografiile marelui fotograf de presă Iosif Berman (1892-1941).  Cu ocazia vernisajului, Biblioteca Națională a României a lansat şi catalogul expoziției (autor: drd. Adriana Dumitran, concepţie grafică: Constantin Popovici; versiunea engleză a textului: dr. Ioana Mitea; Editura Bibliotecii Naționale a României, 2013).Este a doua expoziţie dedicată lui Iosif Berman, după cea de la Muzeul Naţional Cotroceni. Conform orgnaizatorilor de la Biblioteca Naţională, „În Colecţiile Speciale ale Bibliotecii Naţionale – Cabinetul de Fotografii, se păstrează mai mult de o mie de fotografii realizate de Iosif Berman, publicate în presa cotidiană și ilustrată din perioada interbelică: Realitatea Ilustrată, Cuvântul liber, România Ilustrată, Adevărul, Dimineaţa. Iosif Berman a surprins, în fotografiile sale, periferia, dar şi high life-ul bucureştean (evenimente organizate de Casa Regală, baluri, recepţii, personalităţi, oameni politici), viaţa zgomotoasă a străzii, cu manifestaţii şi adunări populare, vânzătorii ambulanţi, bîlciurile cu alaiurile zgomotoase şi figurile pitoreşti, dar şi lumea ascunsă – cea a leprozeriilor şi azilurilor de noapte.  A participat, alături de echipele coordonate […]

Moment aniversar Paul Cornea la Litere

Joi, 14 noiembrie 2013 s-a desfășurat în Sala de Lectură o întâlnire cu un caracter special: un moment aniversar închinat istoricului și criticului literar Paul Cornea. Au luat cuvântul în onoarea sa cunoscuți profesori ai facultății: Monica Spiridon, Liviu Papadima, Carmen Mușat, Mircea Anghelescu, Mihai Zamfir, Daniel Cristea-Enache.  În cadrul sărbătoririi, a avea loc și o prezentare a volumului Ce a fost, cum a fost. Paul Cornea de vorbă cu Daniel Cristea-Enache (Polirom, 2013), în prezența celor doi autori.   fotografii de Tudor Bogdan Alexandru  

Salonul Naţional de Pictură 2013

Joi, 21 noiembrie 2013, s-a deschis, la galeriile bucureştene Căminul Artei, Simeza şi Orizont, Salonul Naţional de Pictură, eveniment susţinut de Uniunea Artiştilor Plastici din România. În urma trierii pe considerente tematice sau de gen al picturii, la Simeza au fost plasate portretele, la Orizont, pe cît s-a putut, lucrările abstracte, la Căminul Artei rămînînd cele neîncadrate în primele două categorii, reunite sub o temă de tipul „geografii subiective“. Un articol de Mihai Plămădeală, Observator cultural, 29 noiembrie 2013    

Nina y Pedro

Nina Anton, pictoriţă optzecistă, activează în Mexic, Spania şi România, petrecîndu-şi cea mai mare parte a anului peste Ocean. Facem această introducere abruptă datorită faptului că despre artistă, membră cotizantă a Uniunii Artiştilor Plastici, aproape că nu s-a scris în ultimele două decenii, în condiţiile în care a expus în galerii de pe trei continente. Aflată la începutul lunii decembrie în ţară, împreună cu soţul său, artistul vizual Pedro González Montaño, Nina adus o parte din lumina şi culoarea mexicană în atelierul său din strada Iulia Haşdeu, unde a fost vizitată de semnatarul acestor rînduri. Asocierea sa cu Pedro, rezultat al unei întîlniri spirituale desfăşurate în context hispanic, este validată prin complementaritatea celor doi. Uniţi de o viziune comună asupra artei în general şi a vieţii în particular, Nina y Pedro comunică prin pictură abolind distanţa fizică şi diferenţele culturale. Nu există frontiere, doar suflete-pereche oglindite în culoare, părţi ale acesteia.     Fragment din artciolul publicat de Mihai Plămădeală, 13 decembrie 2013  

« Pagina precedentăPagina următoare »
object(WP_Term)#13270 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }