Media

Romanian Sinfonietta la Festivalul Young Euro Classic de la Berlin

Romanian Sinfonietta la Festivalul Young Euro Classic de la Berlin  

Jurnal de călătorie (II)

Jurnal de călătorie (II)   

„Dichis’n’Blues“ la Tulcea

Dichis’n Blues este un festival organizat la Tulcea, pe esplanada dintre Casa Avramide şi Teatrul „Jean Bart“ din Tulcea, şi demarat, cu sprijinul autorităţilor locale, de Asociaţia Culturală „În Exil“, al cărei fondator este Cristian Antonescu. El a fost şi cel care a făcut introducerea fiecărei seri, înainte ca Mircea Toma să preia rolul de amfitrion al acestei prime ediţii. Între 5 şi 6 septembrie, în două seri care păstrau, în continuare, căldura tîrzie a verii, au cîntat trupe cu repertorii foarte diverse, dar care au reuşit să smulgă bisuri şi să bucure publicul evident entuziast, avid de o experienţă muzicală care se defineşte prin energia live-ului şi prin pasiunea unor artişti foarte dedicaţi acestui gen.    Fragment din articolul „Blues de Delta Dunării“ de Alina Purcaru, apărut in Observator cultural, 18 septembrie 2015 Foto: Mircea Reştea  

Lucrari de Bata Marianov

Originar din Timişoara, Bata Marianov (născut în 1943) a studiat Sculptura la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti. În anii ’80, a emigrat în Germania. A trăit în Germania şi Franţa, iar după Revoluţia din Decembrie 1989, s-a mutat în localitatea cărăşeană Gărâna, unde stă în timpul verii; aici are, în ordine cronologică, al 13-lea atelier. În Banatul montan a organizat şi a coordonat mai multe simpozioane de sculptură în lemn. Lucrările realizate se regăsesc în Parcul Internaţional de Sculptură de la Gărâna şi în Parcul Teiuş din Caransebeş. În anul 2009, a avut loc retrospectiva creaţiei sale, sub genericul Snopul, la Muzeul de Artă din Timişoara, prilej cu care s-a editat o amplă monografie. Cărţi publicate: Trecerea nimicului prin ceva (Crater, Bucureşti, 1999); Pe drumul spre La Mancha (Marineasa, Timişoara, 2004); romanulLauri de plastic şi Dialoguri despre înfăptuire şi desfiinţare cu Mihaela Cristea (Fundaţia Culturală Arca, 2009). Este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, membru al Uniunii Scriitorilor din Serbia, respectiv din România.   Un interviu cu Bata Marianov în Observator cultural, 18 septembrie 2015  Fotografii: Dieter Penteliuc-Cotoşman   

Bok&Bibliotek, Göteborg, 2015

Sigur, am urmărit programul lui Norman Manea cu care mă întîlnesc de cîţiva ani la Bok&Bibliotek  şi care a găsit în Suedia, după România şi Statele Unite, destule motive să se simtă acasă. România este ţara natală, şi oricîte ar fi avînd să îi reproşeze, simte că-i a sa imediat cînd cineva o vorbeşte de rău sau hiperbolizează stări de fapt. America este tărîmul făgăduinţei, acel acasă care i-a redat noima existenţială. Suedia a devenit şi ea acasă pentru Norman Manea. …………   Bok&Bibliotek a fost dintotdeauna un spaţiu în care cartea a fost văzută ca prilej de dezbateri, întrebări, soluţii, dar şi de manifestaţii de solidaritate, cum a fost cea de vineri seara, în favoarea respectării drepturilor omului, în cazul refugiaţilor politici în Europa. Au venit pe scenă preşedintele PEN Suedia, Ola Larsmo, şi reprezentanţi ai tuturor cultelor religioase din Scandinavia. A fost o manifestaţie de simpatie impresionantă, cu exprimarea îngrijorării faţă de soarta unor oameni care parcurg situaţii dificile şi mii de kilometri prin Europa, continentul despre care ei speră că le poate fi casă adoptivă.   Fragmente din articolul publicat de Mariana Gorczyca în Observator cultural, 2 octombrie 2015 Foto: Mariana Gorczyca  

Lucrari de Oana Maria Cajal

Galeria Senso, din Bucureşti, a găzduit între 8 septembrie şi 3 octombrie a.c. expoziţia de pictură JUST IMAGINE a Oanei Maria Cajal. Născută la Bucureşti, absolventă a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică, Oana Maria Cajal a emigrat în 1980 în Statele Unite ale Americii, unde obţinuse o bursă a Asociaţiei Criticilor de Teatru Americani.   Un interviu cu Oana Maria Cajal, realizat de Carmen Muşat, în Observator cultural, 9 octombrie 2015.  Imagini din expoziţia JUST IMAGINE.   

Festivalul Enescu vazut de Vlad Eftenie

Vlad Eftenie este unul dintre cei mai cunoscuţi fotografi români. Anul acesta, el a fost cooptat în echipa oficială de fotografi pentru Festivalul Enescu şi a reuşit să facă performanţă. Muzica, aplauzele, liniştea sălilor, vibraţia se aud din fiecare fotografie. Pentru că amintirea Festivalului Enescu este încă proaspătă, pentru că a fost o ediţie extrem de bine articulată, cu nume de primă mărime şi cu recitaluri şi concerte apreciate, ne-am gîndit să prelungim „magia“ Festivalului Enescu cu un interviu cu Vlad Eftenie şi cu imagini făcute de artist la Festival.   Interviul cu Vlad Eftenie, realizat de Ovidiu Simonca, în Observator cultural, 9 octombrie 2015.    

LitVest Timişoara 2015

Organizat de către Biblioteca Judeţeană Timiş „Sorin Titel“, Vestivalul Naţional de Literatură LitVest a ajuns la cea de a IV-a ediţie. În intervalul 23-25 septembrie 2015, invitaţii au citit în plin centrul oraşului, au pozat în  constructori sau lucrători de întreţinere la hotelul în care au fost cazaţi, au participat la lansări, dezbateri etc.   LitVest 2015, invitaţi: Ligia Brînzănescu Titel, Carmen Muşat (eseist, redactor-şef Observator cultural), Caius Dobrescu (poet, prozator, eseist), Şerban Foarţă (poet, traducător, eseist), Cristian Fulaş (romancier, editor), Bogdan Ghiu (poet, traducător, eseist), Ştefan Manasia (poet, publicist), Viorel Marineasa (prozator, publicist), Ioan Moldovan (poet, director al revistei Familia), Ioan Pintea (poet, director al Bibliotecii Judeţene „George Coşbuc“, Bistriţa-Năsăud), Mircea Pora (prozator, publicist), Alexandru Potcoavă (prozator, poet), Traian Ştef (poet, redactor-şef al revistei Familia), Mihail Vakulovski (poet, prozator, traducător, coodonator al revistei Tiuk).   Articole de Carmen Muşat şi Tudor Creţu în Observator cultural, 23 octombrie 2015.    Fotografii de: Constantin Duma     

Tzara, expoziţie la Strasbourg şi alte imagini

În oraşul marilor instituţii europene, Strasbourg, s-a vernisat recent, în cadrul Muzeului de Artă Modernă şi contemporană, expoziţia „Tzara – l’homme aproximatif“, un adevărat itinerar sentimental-intelectual-artistic. Expoziţia rămîne deschisă publicului pînă pe 16 ianuarie 2016, fiind primul mare eveniment dedicat lui Tristan Tzara (1896-1963), cu prilejul Centenarului Dada.   Un articol de Florin Colonaş, în Observator cultural, 23 octombrie 2015 Imagini din expoziţie şi alte imagini cu şi despre Tzara şi avangardă în Galeria Foto.    

Club Colectiv, după tragedie (I)

Club Colectiv, Bucureşti, după tragedie, oameni cu flori şi lumînări. Fotografii de: Silvia Dumitrache, 2 noiembrie 2015  

« Pagina precedentăPagina următoare »
object(WP_Term)#13270 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }