Fundaţia World Vision România a lansat raportul de cercetare “De ce lovim copiii?”, primul raport care cuprinde o caracterizare a principalelor 7 tipologii de părinţi din România care probează o atitudine violentă faţă de proprii copii, precum şi motivele invocate cel mai frecvent de părinţi pentru a justifica lovirea copilului.
Scopul raportului de cercetare „De ce lovim copiii?“ este de a oferi o cheie de interpretare cu privire la incidenţa comportamentelor violente asupra copiilor. Analiza se concentrează pe atitudini faţă de violenţă şi oferă o perspectivă clară asupra factorilor declanşatori care duc la violenţa părinţilor asupra propriilor copii. Totodată, studiul cuprinde şi o analiză privind efectele pe termen lung ale violenţei atât asupra copilului cât şi asupra societăţii.
Raportul “De ce lovim copiii?” arată că doar 1 din 10 (9%) părinți români nu şi-ar lovi niciodată copilul; atitudinea violentă față de copii se regăsește portretizată în 7 tipologii distincte de părinţi care justifică violența în moduri diferite:
1 din 2 părinţi (51%) cred că lovirea este pentru binele copilului;
1 din 10 (10%) consideră că lovirea apare din cauza copilului;
8% ar lovi copiii dar nu ar vrea ca acest lucru să se afle;
8% invocă motivații religioase;
6% lovesc copiii gratuit, fără motiv;
5% afirmă că ar lovi copilul pentru că toată lumea face la fel;
3% se simt foarte vinovaţi după ce lovesc.
Studiul poate fi citit integral aici.
„În mod paradoxal, deşi românii consideră violenţa asupra copilului ca fiind a treia problemă socială din România, după sărăcia extremă şi calitatea educaţiei, raportul arată că peste jumătate dintre părinţi nu consideră că o palmă la fund este o formă de violenţă iar peste 90% cred că violenţa este doar atunci când lovirea provoacă vânătăi şi cicatrici sau când părinţii îşi bat copilul fără motiv”, a declarat Daniela Buzducea, Director Naţional World Vision România.
„Toate studiile privind efectele violenței asupra copilului ne arată că este imperativ să reconsiderăm această atitudine față de copii și că noi toți, ca societate, avem nevoie de o schimbare care trebuie să înceapă cu copiii noștri”.
Astfel, raportul mai arată că deşi s-au înregistrat progrese privind mentalitatea românilor cu privire la lovirea copiilor (părinţii nu mai cred că „Bătaia e ruptă din Rai”), fenomenul violenţei asupra copiilor continuă să persiste şi pentru că 82% dintre părinţi se asociază proverbului „Rufele murdare se spală în familie”, iar 76% dintre respondenţi afirmă că au fost supuşi unor comportamente violente în copilărie, ceea ce sugerează perpetuarea inter-generaţionala a violenţei asupra copilului.
Cercetarea de faţă a fost realizată de către Reveal Marketing Research pentru Fundaţia World Vision România şi face parte din campania naţională de conştientizare publică cu privire la violenţa asupra copilului, pe care World Vision România o derulează, ca parte a campaniei globale It takes a world to end violence against children a World Vision Internaţional.
La nivel global s-a creat Parteneriatul Global pentru Eliminarea Violenţei asupra Copilului, sub umbrela Organizației Națiunilor Unite. Din Parteneriatul Global fac parte guverne, ONG-uri, agenţii ONU, universităţi şi agenţi economici din întreaga lume. În cadrul Parteneriatului România şi-a asumat rolul de ţară campion și a lansat deja această campanie în luna martie a acestui an.
Despre World Vision România
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 27 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe. World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.
www.worldvision.ro