Albul pe alb & hirtia de turnesol
- 19-03-2002
- Nr. 108
-
Miruna RUNCAN
- Arte
- 0 Comentarii
Lentoarea de reactie a scenelor romanesti, in special a celor oficiale, la textul contemporan de teatru, de la noi si de oriunde altundeva, nu e o noutate, ci chiar un fenomen cu multiple explicatii, asupra caruia s-a scris relativ mult: Victor Scoradet e unul dintre criticii aprigi ai acestuia, dar si dintre cei citiva activisti asumati (daca ar fi doar sa ne gindim la marele numar de traduceri propuse, dar si la programele dezvoltate la Piatra Neamt, sub atit de curajoasa directie a lui Corneliu Dan Borcia, pe care analistul si traducatorul l-a asistat cu fidelitate). Se adauga acestei batalii de cursa lunga, ale carei efecte sint inca prea putin vizibile, eforturile Editurii Unitext (condusa de Marian Popescu si Elena Popescu-Dragusin), cele ale echipei tirgumuresene a Dramafestului, astazi prelungindu-si lucrarea la Underground (Alina Nelega a conceput si sustinut doua serii de programe-festival menite sa sprijine coagularea textelor noi romanesti, dar si sa ne familiarizeze cu noua scriitura de teatru europeana), ca si solidul proiect atitudinal si creator de la Sfintu Gheorghe (vezi festivalul Atelier, conceput si condus de Radu Macrinici, continuind si sub directia spectaculosului critic devenit manager – pe cit de constant nonconformist, pe atit de solid si profund […]