TEATRU/MUZICA. Menuetul de la Salzburg (III)

Singe pe parchet, cerul deasupra noastra sau Cele trei imparatii ale scenei

  • Recomandă articolul
Intendentul Festivalului de la Salzburg, belgianul Gérard Mortier, se bucura de orice scandal pe care l-ar putea provoca. Malitiozitate, teribilism sau poate doar bunele intentii ale medicului care stie ca pacientul are nevoie de un tratament de soc? In acest ultim sens, New York Times scria de curind: „Realizarea suprema a lui Mortier poate fi de a face festivalul muribund de la Salzburg sa-si revina in fire“. Reamintim cititorilor ca „Anti-Mozart“-ul ultimei inscenari a lui Cosí fan tutte a ridicat tensiunea publicului. Semn bun sau semn rau? La numai citeva zile dupa aceea a inceput terapia intensiva cu horror-ul de epoca Macbeth, in varianta teatrala shakespeariana si in cea dramatic-muzicala a lui Sostakovici. Mai intii, pe 28 iulie, regizorul catalan Calixto Bieito a prezentat pe scena de la Hallein un spectacol de forta, din pacate mai mult la propriu decit la figurat. Regizorul a recurs la o varianta sensibil prescurtata a textului tragediei lui Shakespeare, pe care a inscenat-o cu mijloace naturaliste si stridente, pierzindu-se astfel de fapt adevarata forta – poetica – a originalului. Si poate nu atit actualizarea subiectului putea sa displaca publicului (mobilierul si costumele sugereaza mediul unui orasel sudic din zilele noastre), cit faptul ca in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }