INTERNET. Spam-ul, o agresiune?

  • Recomandă articolul
Trebuie din capul locului sa explicam termenul spam, pe care il cititi in titlu, poate necunoscut ca atare cititorilor, dar sigur stiut ca fenomen. Pentru explicarea lui vom folosi doua dictionare de informatica, aparute in anii trecuti pe piata romaneasca de carte. In Dictionar de informatica, englez-roman, de S.M. Collin (Editura Universal Dalsi, 2000), spam-ul este definit astfel: (termen argotic) (i) articol care a fost plasat de mai multe ori intr-un buletin de stiri electronic, astfel incit este posibil sa aiba un caracter comercial ascuns; (ii) mesaje de posta electronica (e-mail) transmise unui numar mare de destinatari, de obicei in scop publicitar. Un alt dictionar, mai vechi, ofera un sens largit acestui cuvint. Este vorba de Mini dictionar explicativ de termeni informatici moderni, de Ion-Victor Papa (Editura Image, Bucuresti, 1999): Termenul se refera la un continut de informatii nesolicitate, nepotrivite si facute publice in ultima instanta. Este folosit pe scara destul de larga, desemnind orice, de la e-mail-uri cu continut fara valoare si nesolicitat, pina la publicitatea inadecvata a unei pagini de web, cu scopul de a genera trafic intens. Spam-ul reprezinta, prin urmare, numele atribuit mesajelor publicitare pe care le primim in casutele de e-mail (asa cum ne sosesc, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }