ARTE VIZUALE. Despre ideologie/imagerie/iconografie in Pop art

  • Recomandă articolul
Les années Pop 1956-1968, expozitie care se poate vedea pina pe 18 iunie la Centrul Pompidou (sau on-line, pe site-ul www.nart.com) ne-a prilejuit o evaluare (la rece? la cald?) a ceea ce astazi, la peste 40 de ani de la debutul miscarii, mai ramine valabil din experimentul Pop. Expozitie-eveniment, atmosfera, spectacol, inventariere, emotie, muzica – Beatles, bineinteles –, imagine, multa imagine, design, arhitectura, film, peste 500 de opere europene si americane in spatiul devenit neincapator, cu intentie de „Store“ sau „Galerie-supermarché“ de la nivelul 6. Descoperi cit de mult a ingramadit codul nostru cultural din „supermarché-ul“ imageriei, iconografiei sau ideologiei anilor Pop, inclusiv fervoarea sau suflul fundamental pozitiv, atit in expresia adeziunii, cit si in cea a refuzului. Franchete, degajare, superficialitate asumata, renuntare la camuflajele metaforice ale ideii, efemer si utopie, divertisment si valoare in consumism cultural, science-fiction si politica, ca fragmente din ideologia, imageria sau iconografia Pop sint astazi reasamblate, reambalate si omniprezente in market-ul artistic. Neuzate inca in lupta de gherila a supraabundentei produsului cultural, netradate inca de coduri nefunctionale sau falimentare, ele nu ramin etalate, ca simple elemente, piese de inventar artistic, prafuite, stoarse, secatuite. Inca se vind si se cumpara, in traficul neo- (sau post-) avangardei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }