DESIGN. Poemul, tipografic (XI)

  • Recomandă articolul
Citeva pe scurt (1) Cele citeva productii din urmatoarele doua episoade acopera performanta posibila in Romania la aceasta ora – spectrul e complet, dar predomina valorile mici. Orice se afla sub acest nivel minim (am comentat citeva exemple in numerele trecute) e, de fapt, inacceptabil. Cica niste graficieni nu aveau esteticieni Cu doi ani in urma, Editura Crater rata, in lipsa unui ochi exersat, o altminteri, la o adica, simpatica epigonerie dadaista: Urmuz de Pavel Susara*. Volumul e paginat corect, dar fara fantezia cuvenita: ilustratiile intra in concurenta cu textul, in dezavantajul ambelor. Poemele, in forma fixa, care nu depasesc niciodata o pagina, sint culese in vesnicul Times, cu corp 14 (marime de abecedar, nu de volum de poezie), ca pentru a umple spatiul. Cuprinsul, destul de lung, e cules cu acelasi corp 14 si inghesuit pe doua pagini; inghesuiala e sporita de punctele prea dese care unesc titlul cu cifra paginii. Supracoperta si pagina de titlu nu au, ca de obicei, nici o legatura intre ele. Supracoperta (galbenul cald al hirtiei e prea intens), desi taiata prost (sau, intimplator, tocmai de-asta), reuseste – lucru rar – sa plaseze titlul si autorul exact pe cotor. Pe spate, ISBN-ul, cules vertical […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }