Suite Europa 2002

  • Recomandă articolul
Pentru a onora presedintia Uniunii Europene, detinuta de Spania timp de sase luni, a fost elaborat un amplu program cultural-artistic. Intentia este fireasca: sub aspect artistic, in domeniul picturii in primul rind, Spania a influentat, intr-o masura covirsitoare, arta Europei. Incepind cu Zurbaran, El Greco, Vélasquez, pina la Goya, Picasso, Tàpies, Dali, Miró, intreaga pictura moderna europeana a fost si inca este marcata de viziunile, pe cit de intense, pe atit de organizate, ale marilor predecesori. Aperent incendiar, insa in fond cu cele mai generoase si pasnice intentii, organizatorii expozitiei actuale de la Muzeul National de Arta din Bucuresti isi expun programul, artistic si politic totodata, propriu unei Europe unite, eliberate de obsesia delimitarilor inguste si ale opozitiei de interese. Vorbind despre o „Europa posibila“, se afirma ca „unitatea europeana este un vis care, spre deosebire de alte vise politice…, intrevede un spatiu plural, cu multe limbaje si peisaje, dar fara frontiere, o constelatie de interese practice laborios conjugate, de progrese gradate in ameliorarea vietii omenesti, in extinderea frumosului proiect al iluminismului de a salva drepturile individuale creind in acelasi timp o retea sigura si flexibila de solidaritati“. In acest context sint prezentati 18 artisti de prima importanta, tineri si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }