Un inceput de maturitate pe piata editoriala

  • Recomandă articolul
Tirgul de anul acesta a oferit un prilej pentru reflectie asupra modului in care se produce in ultima vreme „reasezarea“ pietei romanesti de carte. Dupa deceniile comuniste ale „rezistentei prin cultura“, piata de carte a cunoscut o dezvoltare exploziva. Era perioada descoperirii de catre publicul larg a unor carti si domenii pina atunci inaccesibile. Pseudo-dizidenta lecturii pe ascuns si placerea masochista a cititului printre rinduri s-au transformat in goana dupa carti de cumparat. Rind pe rind, au fost la moda Isaac Asimov si Frank Herbert, Sven Hassel si Pavel Corut, Noica, Cioran si Eliade, Paul Goma, Freud, Nietzsche, Soljenitin si o mie altii. S-au citit cu furie memorii si jurnale, SF, filozofie nemarxista, doctrina liberala, putina poezie si multa istorie a imaginarului, parapsihologie, clasici, romane de razboi etc. etc. Cererea frustrata – generata de complexele si lipsurile anilor de comunism – care isi gasea prilejuri de defulare in tirgurile de carte, mai ales in cel de la Teatrul National, a fost confundata cu cererea sanatoasa, normala si necesara, nascuta din nevoile firesti ale unui public interesat. Dar este normal ca o piata supradimensionata sa se restringa. In ultimii ani, numarul de titluri aparute a crescut continuu, dar tirajele s-au prabusit, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }