PUBLICITATE. Coregrafii si masinarii alogene
- 30-05-2000
- Nr. 14
-
Florin DUMITRESCU
- Rubrici
- 0 Comentarii
De ce sa ne aducem aminte, asa cum am facut data trecuta, de spotul cu falsul karaokangiu din baie? Promotia a trecut de mult. Spotul – multi dintre noi l-au si uitat; ba multi nici nu l-au bagat de seama. Tocmai de aceea, pentru ca a fost perceput cel mult ca o bizarerie, ca o umplutura in programul TV. Si apoi, pentru ca aceasta reclama atinge o culme a incomunicabilitatii in publicitatea romaneasca: sa-l obligi tu, negustor cu marfa nevinduta, pe bietul consumator sa se zgiiasca la fugacea subtitrare in romana, in raspar fata de sonorul spotului (un cintec de dragoste-n engleza), ca sa inteleaga din literele acelea puchinete bruiate de vocalizele alogenului, ce intentionezi sa-i oferi; si sa speri sa si cumpere: asta-i chiar culmea! Si mai ales pentru ca e deja emblematic pentru publicitatea romaneasca acest mod straniu de a codifica mesajul: nu spre a fi decodat mai lesne si mai profitabil pentru constiinta receptorului, ci pentru a ramine strasnic incifrat conform viziunii „artistice“ a emitentului (a publicitarului). Data trecuta, am evocat doua spoturi pe teme chinologice difuzate de acelasi anuntator de Sarbatori, la un an diferenta. In ambele spoturi se putea observa un acelasi soi de coregrafie, […]