Rigor Mortis
- 10-12-2002
- Nr. 146
-
Aurelia MOCANU
- Arte
- 0 Comentarii
Acum 50 de ani, Ossip Zadkin oferea Rotterdamului sfisietoarea intruchipare a distrugerii cazute din cer: celebrul monument care fixeaza dezastrul bombardarii orasului-port. Miinile personajului fracturat in urlet se indreapta reprobatoare spre inaltimi. Acum statuara din bronz este inconjurata de zgirie-norii vitrati din centrul bancar al celui mai mare port din lume, la varsarea Rinului in Atlantic. Pe celalalt mal al oceanului, simbolul arhitectural al puterii economice americane a fost distrus, dupa cum bine stim, de avioane transformate in torpila. La un an de la acest cutremurator incident se infiripa starea de comemorare printr-un semn plastic al momentului planetar de colaps. S-au deschis concursuri de proiecte atit pentru refacerea institutiilor, cit si pentru monumentul comemorativ. Iata ca o sculptorita formata la Liceul de arta craiovean si apoi la clasa profesorului Vladimir Predescu de la Institutul de arta bucurestean (1981-1985) si-a intirziat debutul cu o expozitie personala pina la impactul cu evenimentele din septembrie 2001. Partenera de viata si de atelier cu Titi Ceara, sculptorul formelor dramatice in taietura simpla a scindurii, Laura Mihai isi intituleaza sculptura-instalatie, de la Caminul Artei – parter, Impact. Artista manevreaza o recuzita plastica simpla, pentru a adinci gravitatea mesajului. Prisme lungi din scinduri vopsite in negru […]