INFO educational
- 21-03-2000
- Nr. 4
-
Observator Cultural
- Informaţii
- 0 Comentarii
– Scoala si elitele. O radiografie exacta a situatiei din invatamintul romanesc face Mihai Sora in interviul publicat in 22-ul de saptamina trecuta. Dezamagit ca, dupa zece ani de regim democratic, investitia in resursele umane nu este inca o prioritate a politicii romanesti, Mihai Sora enumera ca principale obiective ale unui sistem educational cu adevarat competitiv transformarea scolii intr-o pepiniera de elite si trecerea la o pedagogie a predarii si a evaluarii gindita in asa fel incit asimilarea masei de cunostinte utile din domenii diferite sa le permita absolventilor de liceu nu doar sa utilizeze cunostintele dobindite, ci si sa fie capabili sa inteleaga si sa filtreze prin propria gindire lumea inconjuratoare. Fost ministru al Invatamintului in 1990, pina la mineriada din iunie, Mihai Sora crede ca, fara o reconsiderare prealabila a importantei functiilor indeplinite de diversele categorii salariale in Romania de astazi, doar marirea salariilor nu poate avea, pe termen lung, eficienta scontata. Instituirea bacalaureatului ca “prag suficient pentru accesul la studiile ulterioare, universitare