REFORMA CURRICULARA
- 21-01-2003
- Nr. 152
-
Observator Cultural
- ÎNVĂŢĂMÎNT
- 0 Comentarii
Reforma curriculara – a programei scolare si, deci, a intregii viziuni asupra sistemului de invatamint – a constituit unul dintre cele mai controversate procese de schimbare care s-au produs in invatamintul romanesc dupa decembrie 1989. Considerata de unii ca fiind cea mai importanta „comutare de paradigma“ educationala din ultimii o suta de ani, contestata de altii, schimbarea din domeniul curriculumului va stirni probabil inca multa vreme polemici si pasiuni. In numarul de fata publicam o contributie asupra „preistoriei“ – mai putin cunoscute – a acestei problematici. Studiul apartine dr. Alexandru Crisan, presedintele executiv al Centrului Educatia 2000+ (membru al Soros Open Network), expert al Bancii Mondiale, al Bancii Asiatice de Dezvoltare, al OECD si al UNDP, specializat in dezvoltarea de politici curriculare in tarile Europei de Sud-Est si in fostele republici sovietice. In calitatea sa de sef al Sectiei Curriculum la Institutul de Stiinte ale Educatiei (1993-1997), iar apoi de vice-presedinte si presedinte al Consiliului National pentru Curriculum (martie 1995-decembrie 1998), autorul a fost unul dintre coordonatorii si participantii directi la procesul descris in paginile de fata. Publicam, de asemenea, si insemnarile lui George Ardeleanu cu privire la reforma curriculara din Romania – reflectii ale unui autor implicat in intregul […]