Aberatii, abuzuri si imperfectiuni in sistemul de doctorat
- 01-07-2003
- Nr. 175
-
Mircea POPA
- ARTICOLE
- 0 Comentarii
Extrem de actuala si binevenita mi s-a parut discutia deschisa de revista dumneavoastra despre situatia doctoratului la noi (Observator cultural Nr. 171). Ea a avut meritul de a fi pus in evidenta o serie de neajunsuri ale acestuia si de a fi facut propuneri concrete pentru depasirea situatiei. Intrebarea este: Doreste cu adevarat Ministerul Educatiei si Cercetarii sa rezolve la modul optim aceasta problema vitala pentru perfectionarea a sute si mii de tineri absolventi de la noi – sau pur si simplu sa protejeze pe mai departe un sistem de doctorat elitist, anchilozat, neperformant si, in buna parte, rupt de nevoile actuale ale studentimii noastre? In mod ciudat, nimeni nu se gindeste la beneficiarul real al acestui sistem, care este absolventul roman – ci, prin fel de fel de reguli si masuri arbitrare, la „tinerea pe loc“, in continuare, a studentului cu performante de virf, barindu-i, prin fel de fel de masuri birocratice, accesul real la calitatea de specialist pe care o reclama stadiul dezvoltarii mondiale si chiar intrarea noastra in Uniunea Europeana. Am dori, prin urmare, ca la aceasta discutie sa fie invitat in mod oficial Ministerul Invatamintului si Cercetarii cu un raport asupra situatiei exacte a doctoratului in […]