ART-hoc despre sculptura si instalatie

  • Recomandă articolul
Cu un design imbunatatit fata de numerele precedente, numarul 26 al revistei de arta contemporana ART-hoc din Chisinau are in centru un bogat dosar tematic despre sculptura si instalatie, prefatat de un editorial semnat de Vladimir Bulat si de un dialog purtat in 1980, la New York, intre artistul conceptual Vagrich Bakhchanyan si teoreticianul. Dialogul este extras din volumul „Altceva“-ul artei, apartinindu-i lui Victor Tupitsyn („Tot mai multe si mai multe lucruri vor intra in orizontul de interes al artistului“). De fapt, este vorba despre o incursiune tipologica in gramatica iconoclasmelor si a fundamentalismelor contemporane, pornind de la ideea ca „a existat intotdeauna o legatura directa intre statutul imaginii si politica“. Urmatoarele 6 pagini de revista reproduc – in traducerea Ioanei Avadani – un amplu si incitant text teoretic al lui Bruno Latour, avind ca obiect si pretext o recenta expozitie despre iconoclasm: Ce este Iconoclash? sau exista o lume dincolo de razboiul imaginilor?. Vladimir Bulat revine, in paginile 11-12, cu un articol despre sculptura si ideologie in fosta URSS, intitulat Sculptura ca mediu al „constiintei asediate“, urmat de un text al lui Stefan Rusu (Dupa Tunkuska) despre „cosmismul tungus“ si un simpozion de sculptura care a avut loc anul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }