INFO teatral
- 10-02-2004
- Nr. 207
-
Observator Cultural
- Arte
- 0 Comentarii
– Antigona – periplul mortii. Pe 3 si pe 4 februarie, spectacolul Antigona, in regia lui Bocsardi Lázló (Teatrul „Tamasi Aron“, Sfintu Gheorghe) a fost prezent in turneu la Teatrul Odeon. Parcursul in moarte, nuntirea vietii cu sfirsitul, percutanta unui sentiment al finitudinii si ireprimabila forta a destinului constituie temele predilecte ale spectacolului, sedimentind interesul regizorului in aceasta zona, evident si in Romeo si Julieta. Intensitatea trairilor nu capata accente patetice, ci, din contra, presupune o interiorizare a starilor, ca si cum ar fi un concentrat dens de sentimente pe care experienta limita le acutizeaza. Moartea e un fel de respiratie agonica a vietii, de timp-aleveola in care se condenseaza nevoia indeplinirii ritualului inmormintarii si forta unei pedepse ireprimabile. E un fel de moarte care se cere confirmata prin puterea de a da un sens lumii celor vii. Bocsardi Lásló mizeaza pe contrapunctul grotescului, pe drama unei puteri derizorii, amputate, pentru care cea mai potrivita imagine este cea a scaunului cu rotile in care apare Creon. Jocul actorilor maghiari este echilibrat, bine dozat, cu o forta care nu vine din exhibare, ci din asumarea fiecarei replici, propunind un tip de teatralitate indus prin detalii. Este un joc care se integreaza […]