Feminine/feministe

Emanciparea femeii prin educatie

  • Recomandă articolul
„…noi vroim pentru moment ca femeea sa fie emancipata de prejuditiile actuale, vroim ca femeea sa aiba o educatie omeneasca, si nu sub cuvintul ca e femee sa i se opreasca desvoltarea iei fizica si intelectuala. Vroim zic educatiune si mijloace egale de desvoltare pentru toate si nu pentru citeva sute.“ (Sofia NADEJDE, Raspuns domnului Teuileanu, in Contemporanul, 1881-1882) In perioada contemporana, studiile de gen afirma ca educatia reprezinta unul dintre cele mai importante avantaje de care se bucura femeile, principalul lor aliat in ascensiunea sociala. Insa, de-a lungul timpului, si educatia a reprezentat o dimensiune in care organizarea se facea in functie de sex, atit cantitatea, cit si calitatea educatiei erau construite pe baza dihotomiei natura/cultura regasita in dihotomiile femeie/barbat, feminin/masculin. Prin urmare, era „firesc“ sa existe programe scolare diferite pentru fete si baieti; instructia acordata celor doua sexe era astfel construita incit pregatea baietii pentru domeniul public, iar fetele pentru sfera privata, pentru viata de familie, accentuind statutul functional al celui de-al doilea sex ca mame si sotii. Doar cu, aproximativ, un secol si jumatate in urma, o data cu inceputul miscarii de emancipare a femeii, o data cu revolutia de la 1848, s-a constientizat care sint consecintele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }