Antirelativism si telenovele

  • Recomandă articolul
Asa-numitele soap operas si telenovelele, corespondentul lor sud-american, se bucura in Romania de o popularitate extraordinara din partea unui anumit sector de audienta, stirnind in acelasi timp dispretul si batjocura necrutatoare a unei parti mai elitiste a publicului. Pina acum, fenomenul a fost privit din doua perspective. Una este cea elitista, sau mai degraba „pseudoelitista“, si cind spun acest lucru ii am in vedere pe acei spectatori scandalizati care nu apartin propriu-zis unei elite intelectuale si a caror pozitie nu este altceva decit un colportaj de clisee care „dau bine“, astfel incit, luati la bani marunti, ei nu sint in stare sa-si argumenteze alegerea intr-un mod pertinent. Ien Ang, unul dintre numele prestigioase in sfera studiilor culturale si, indeosebi, in cea a teoretizarilor despre fenomenele mediatice, se refera tocmai la acest tip de reactie din partea telespectatorilor serialului Dallas: „Ideologia culturii de masa nu numai ca ofera o eticheta (negativa) pentru programul in sine, dar serveste, in acelasi timp, drept model de justificare a animozitatii produse. Pe scurt, felul in care se rationeaza este urmatorul: «In mod evident, Dallas este un serial prost pentru ca reprezinta cultura de masa si de aceea nu imi place». Astfel, ideologia culturii de masa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }