BRANCUSI LA TATE MODERN

  • Recomandă articolul
Expozitia Constantin Brancusi, recent incheiata la Londra si itinerata in aceste zile la Muzeul Guggenheim din New York, se mentine in atentia iubitorilor artei moderne ca un eveniment major al anului 2004. Deschisa in ianuarie, cu mare ecou de presa, si asteptata cu nerabdare de publicul londonez, ca prima retrospectiva de asemenea amploare din Marea Britanie, aceasta a polarizat atentia specialistilor si exegetilor artei brancusiene de pretutindeni. Cu un numar considerabil de lucrari prezentate (aproape 35), riguros selectate de curatorii Carmen Giménez si Matthew Gale, expozitia intitulata Esenta lucrurilor s-a dovedit a fi nu doar o realizare expozitionala de exceptie, ci si un bun prilej pentru evocarea operei si vietii sculptorului, la aproape cincizeci de ani de la moartea sa. Alegerea numelui expozitiei a avut in vedere, polemic, un aforism celebru al lui Brancusi, care anticipa controversele pe marginea artei sale: „Nebuni sint toti aceia care considera sculpturile mele drept abstracte. Ceea ce cred ei ca este abstract este tot ce poate fi mai realist, caci realul nu inseamna forma exterioara a lucrurilor, ci ideea – esenta lucrurilor“. Desfasurata simultan cu expozitiile Dali si Donald Judd, retrospectiva Brancusi a tinut afisul evenimentelor. Aceasta s-a datorat si ciclului de conferinte si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }