Un manual de psihologie a consumatorului
- 29-06-2004
- Nr. 227
-
Observator Cultural
- Informaţii
- 0 Comentarii
In Colectia „Cursuri universitare“ a Editurii comunicare.ro a aparut recent un prim volum (Psihologia consumatorului0 dintr-un proiect intitulat Psihologia reclamei si a consumatorului. Autori: Dragos Iliescu si Dan Petre, ambii – universitari specialisti in marketing, publicitate si stiintele comunicarii. Organizat in sase mari capitole (Introducere in comportamentul consumatorului, Teoriile motivatiei, Mecanisme atitudinale fundamentale. Teoria ierarhiei efectelor, Mecanisme psihologice contextuale, Integrarea strategica. Segmentarea consumatorilor, Viitorul publicitatii si al cercetarii pentru publicitate) lucrarea – riguroasa si foarte sistematica – se constituie intr-un ghid deopotriva teoretic si practic prin „labirintul“ comunicarii publicitare. Factorii care influenteaza si modeleaza comportamentul consumatorilor sint asociati teoriilor invatarii, ale disonntei cognitive, ale impulsului de cumparare, implicarii minimale, invatarii atribuite si promotiilor, iar modelele relatiei dintre marketing si client sint subordonate strategiilor de publicitate menite sa evalueze tipologia clientilor. Bazata pe o ampla bibliografie in domeniu, cartea este una de pionierat in spatiul autohton, deschiderile catre aplicatiile practice fiind izvorite dintr-o experienta directa a autorilor.