ARTE VIZUALE. Art business si tendinte novatoare

  • Recomandă articolul
Piata de arta Asistam in prezent la o largire aproape nelimitata a conceptului de arta si constatam faptul ca distinctia dintre arta si non-arta functioneaza inca foarte bine. Intrebarea fireasca este cum anume functioneaza selectia, unde se situeaza granita dintre arta si non-arta. Diferentierea este rezultatul unui amplu proces, care include institutiile de prezentare a artei si pe cei vizati, galeriile si muzeele, vizitatorii sau publicul larg, comentatorii si teoreticienii care asigura contextul necesar, mass-media, cumparatorii si colectionarii (care sint un tip aparte de cumparatori). Existenta unei piete in care obiectele de arta circula, uneori la preturi foarte ridicate, subliniaza marea lor valoare si aprecierea de care se bucura in intreaga lume. Art business-ul tinde sa se normalizeze si in Romania prin aparitia si consolidarea unor mecanisme specifice pietei internationale de arta (galerii de promovare a artistilor, case de licitatie, citiva experti care asigura consultanta in domeniu). Aceasta normalitate pe cale de a se instala este dependenta insa de intermediarii de toate felurile (in zona de teorie – jurnalisti, critici si istorici de arta, in zona practica – galeristi) si de potentialii investitori (reprezentanti ai institutiilor de stat, ai bancilor, ai birourilor de arhitectura sau design etc.), de fundatiile artistice, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }