Refuzul limitelor

  • Recomandă articolul
Iuliana Vilsan apartine in mod natural modernitatii, concepute azi ca permanent refuz al limitelor si cult al comunicarii intre arte. Separatia e acum arhaica si cautarea autonomiei, vetusta. Totul dialogheaza, se altoiesc corpuri straine, se ingemaneaza practici vecine. Teatrul, pictura, sculptura… Nimic nu e pur, totul e in miscare, instabil si permanent. Iuliana Vilsan navigheaza cu gratie in aceste teritorii nedefinite, unde balizele au disparut. Carei arte ii apartine? Ce cauta? Unde? Ea e un electron liber care nu se teme de ratacire. Prima intilnire a fost cu Mihai Maniutiu, si el atras atunci de extinderea teatrului. Formatia, stiam, ii era de plastician, dar functia – imprecisa. Ea era peste tot si niciunde. Din zori pina noaptea tirziu. Devotiunea ii era totala, dar identificarea – imposibila. Era deschisa si aceasta disponibilitate avea puterea de contagiune a unui suris de copil. Plasticiana care era harazita solitudinii gasea astfel o comunitate, nu era singura, ci integrata si asimilata. Si acesta era sensul profund al prezentei sale – depasirea insingurarii. Lucrul alaturi de alti artisti, putin straini, si totusi inruditi intr-o forma de terapie. Si, cine stie, o formare. Apoi, intr-o noapte, la Weimar, fata ei de „pitic“ luminos m-a inspaimintat. Livida si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }