BIENALA ARTISTILOR TINERI, EDITIA I

Despre identitati si alte violente

  • Recomandă articolul
Cind Fundatia Culturala META si Institutul Goethe au construit proiectul primei editii a Bienalei Tinerilor Artisti, Bucuresti 2004, se anunta un eveniment cultural cu o intriga liniara si oarecum previzibila. Desfasurarile teoretice si practice tematizau „politicile si practicile vizuale“ in contextul balcanic, „codurile si identitatile“ regionale si se organizau in jurul mesajului-impuls: Violenta imaginii/Imaginea violentei. In fapt, discursul critic efectiv si parcursul expozitional au deturnat aparenta unui Sud-Est european constant asociat unui anumit tip de violenta si au dezvaluit o privire creatoare si dinamica, desi nu deloc lipsita de spirit protestatar, o „depasire a politicilor identitare“ regionale si o deconstructie a stereotipiilor ce leaga violenta de acest spatiu. Structura ordonatoare a Bienalei s-a organizat in jurul simpozionului interdisciplinar (14-16 octombrie – Institutul Goethe) si se va continua cu expunerile propriu-zise (14 octombrie-12 noiembrie). Fara a fi in mod necesar diagnostic, cadrul teoretic (moderat de Werner Meyer – director al Kunsthalle Göppingen, Ami Barak – curator, presedinte al Asociatiei Internationale a Curatorilor, Directia de Proiecte Culturale, Primaria Paris si de Viktor Misiano – curator, critic de arta si redactor-sef al Moscow Art Magazine) a folosit ca instrumente de lucru studiul de caz, raportul, analogia si chiar breviarul (keynote speakers: René Block […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }