Teatrul defrisarii
Livada ultimelor instantanee
- 30-11-2004
- Nr. 249
-
Mihaela MICHAILOV
- Actualitate
- 0 Comentarii
Incisivitatea starilor pe muchie e una dintre particularitatile spectacolelor lui Sorin Militaru. Forta lor vine din frontalitatea si turatia maxima a evolutiei relatiilor, din inclesterea paralizanta dintre personaje. Zona amputarii fizice sau psihice e cea care il preocupa cu predilectie. In Genocid sau ficatul meu e fara rost (Teatrul Odeon), viermuiala haotica a celor care traiesc fara nici un sens e otravita, in Sefele (Teatrul ACT), demistificarea si aducerea la realitate sint sugrumate, in Pescarusul (Teatrul „Tomcsa Sandor“ din Odorheiu Secuiesc), visele iau forma infringerilor ravasitoare, iar in Livada de visini (Teatrul Odeon), amintirile si nostalgiile sint taiate din radacini. Alterarile si schimbarile bruste, derizoriul subminat de cinism, rabufnirea instantanee a tensiunilor mocnite sint marcile teatrului compulsiv si acid pentru care opteaza Sorin Militaru, cautind sursele si motivatiile interioare ale traseelor personajelor. Pescarusul e o succesiune sacadata de ritmuri. Acalmia e sparta la un moment dat de o explozie de energii reprimate, care se dezlatuie intr-un dans frenetic. Zeci de maci cad de sus si se infig in podea, dupa care se revine la tacerile prelungite, la privirile pierdute. Va trebui sa taiati si visinii batrini din livada. Livada de visini e spectacolul dezolarii si deposedarii, al unei lumi-lacustra care […]