Un peisaj teatral impresionant

  • Recomandă articolul
Peisajul teatral helvet e cel putin la fel de impresionant ca si cel natural. Afirmatia poate fi contrarianta pentru aceia dintre noi care inca isi mai menajeaza mediocritatea nutrindu-si, artificial, complexele de superioritate fata de cultura si arta din alte tari. Pentru acestia, chiar si faptul ca micuta, in fond, tara alpina i-a dat pe Dürrenmatt si pe Frisch e greu de inteles. Si daca sint totusi nevoiti sa accepte evidenta, ei nu vor fi nicidecum dispusi sa se lase convinsi ca, din cantoanele germanofone, continua sa apara dramaturgi de mare valoare, tot mai prezenti pe scenele importante ale lumii. Cu Dürrenmatt si Frisch, dramaturgia elvetiana ar fi trebuit sa-si epuizeze resursele pentru cel putin citeva secole. Si totusi… Inca din timpul vietii celor doi clasici ai teatrului contemporan au aparut autori dramatici ale caror piese erau la un moment dat jucate pe mai multe scene decit textele lui Frisch sau Dürrenmatt. Iar astazi, la mai putin de un deceniu si jumatate de la moartea lor, piesele acestora aproape ca au disparut din peisaj. Mult mai jucate sint piesele unor Thomas Hürlimann, Urs Widmer ori Lukas Bärfuss. Pe linga acestia, exista si alti autori dramatici semnificativi, doi dintre cei mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }