FILM

  • Recomandă articolul
´´´´´ Visatorii (The Dreamers, Italia-Franta-UK-SUA, 116’) de Bernardo Bertolucci. Geniul pur al cinema-ului in cadre-inter- stitii, cum e bustul alb al lui Mao infatisat o fractiune de secunda la sfirsitul secventei in care studenta cinefila si virgina Isabelle face strip-tease in fata viitorului iubit si a fratelui geaman, ca si cum inspiratorul rebelilor parizieni din 1968 care-i tin bustul in camera ar fi asistat in persoana la scena. Ecuatia erotism-politica-intertextualitate filmica il singularizeaza pe marele italian care nu ne ramine dator nici cu reflectia filozofica, intr-un dialog dintre cei doi tineri barbati asupra alternativelor arme-carti (cind e o singura carte, cu coperti rosii) sau spectator-actant al istoriei (cit timp actantii sint figuranti in masa iluzionata). ´´´´´ Priveste-ma! (Comme une image, Franta, 110’) de Agnès Jaoui. „Se poate vorbi de o literatura europeana?!“, este intrebarea rostita pretios de coscenaristul Jean-Pierre Bacri, in postura sa si de actor-protagonist in acest film cu multe personaje principale. Intrebare la care filmul insusi raspunde pe alta lungime de unda, nu printr-o replica, ci prin intreaga sa structura: da, se poate vorbi de un cinema european! Acest al doilea op al lui Agnès Jaoui (dupa Les goûts des autres) e un fel de manifest mozaicat al […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }