Profilul lipsit de autenticitate al literaturii erotice actuale
- 04-08-2005
- Nr. 280
-
Anca PAPANA
- ESEU
- 0 Comentarii
Aparitia unei colectii dedicate debutantilor, cum este cea a Editurii Polirom din 2003-2004, a avut un impact considerabil in contextul unei literaturi postcomuniste, care se afla inca intr-un proces de redefinire si innoire. Astfel de colectii s-au inscris si in programul altor edituri, precum Paralela 45, fara a egala insa succesul pe care l-a avut colectia promovata de Polirom, succes datorat numarului relativ mare de romane si caracterului relativ unitar al scriitorilor care au fost publicati. Acest lucru s-a datorat si unei nevoi acute din partea criticii de a vedea in acest eveniment si, implicit, in acesti scriitori un moment semnificativ pentru literatura noastra in conditiile in care generatia ’80 nu a mai fost urmata de nici un moment de coerenta programatica in anii de dupa revolutie. In ciuda diversitatii tematice pe care o propune colectia Polirom, se poate identifica o directie preocupata in mod deosebit de dimensiunea erotica (Ionut Chiva, Adrian Schiop, Claudia Golea), directie ce poate fi extinsa si la o serie de scriitori publicati in cadrul unei colectii asemanatoare apartinind Editurii Paralela 45. Fara a se bucura de acelasi succes, romanele Ceciliei Stefanescu (2002) si Adrianei Barbat (2004) pot fi luate in considerare in incercarea de a […]