Drôle de drame cu travesti funambulesc

  • Recomandă articolul
Un straniu sentiment de multumire, vecina cu mindria, m-a incercat anul trecut la Cannes cind, plimbindu-ma nonsalant prin marché-ul de filme, am zarit, pe un panou urias, afisul filmului Moartea domnului Lazarescu (cel tragic/original, cu pisicile pe targa, iara nu caraghioslicul aglomerat cu care s-a lansat la noi), incadrat cuminte de alte doua postere, anume Batallia en el cielo si Broken Flowers. Uite ca existam ca cinematografie, mi-am zis, iar premiul primit de filmul romanesc in aceeasi seara n-a facut decit sa-mi confirme supozitia. Nu ma intereseaza odiseea finantarii …domnului Lazarescu si nici n-am pofta sa comentez scandalurile dinainte de pre-productie – mi se pare mult mai important ca filmul lui Cristi Puiu exista si marcheaza un punct urias in contul cinema-ului autohton, cel putin vazut din afara. Privita din interior insa, situatia nu mai e asa de roza – cliseul acela invechit cu floarea care nu face primavara e extrem de valabil, filmic si calendaristic. Dar sa nu divagam. Moartea domnului Lazarescu a fost, fara doar si poate, virful anului 2005, dar, intr-o tara in care s-au produs sub 10 filme, asta nu inseamna mare lucru. Cele doua proiecte marca Florin Piersic Jr., situate la granita dintre experiment si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }