Where Are We Going? sau noul destin artistic al Venetiei

  • Recomandă articolul
O expozitie a schimbat, la 30 aprilie 2006, destinul artistic al Cetatii Dogilor, careia mentalitatea curenta ii atribuie doar un inventar de repere patrimoniale si locuri comune turistice, la care s-ar adauga, prin istoria si stirpea nobila a venetienilor, un anume conservatorism cu destul de accentuate conotatii peiorative actuale, de la anacronism la elitism. insusi titlul (in engleza) al acestei expozitii – Where Are We Going? – reprezinta o provocare pentru patriotismul lingvistic al italienilor atit de eterogenele populatii migratoare din sezoanele turistice, ii vor mai irita pe venetieni pina la 1 octombrie, cu o intrebare retorica ce li se pare fie o ironie, fie o sfidare, fie o blasfemie. intrebarea, adresata de Gaugain in zorii modernismului, a fost adusa in actualitatea artistica de Damien Hirst – de altfel, un protagonist de seama al expozitiei –, ca titlu al uneia dintre sculpturile sale. Cum coteste vaporetto-ul, dupa ce a depasit Rialto si Ca’Rezzonico, pe malul sting un frumos si celebru palat settecento este „pazit“ de un catel alcatuit din baloane sclipitoare, atragind privirile mirate si putin jenate ale turistilor aflati pe specificul mijloc de locomotie venetian si provocind mai ales deliciul copiilor; „catelul“ este …Balloon Dog (Magenta), celebra sculptura a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }