Un film controversat: Restul e tacere

Cronicarii revistei noastre comenteaza in contradictoriu cel mai recent film

  • Recomandă articolul
Atuurile si capcanele filmului de gen Filmul lui Nae Caranfil Restul e tacere merge pe urmele productiei istorice Independenta Romaniei din 1912, nu numai prin subiect, dar si prin anvergura riscanta a proiectului, prin stigmatele pe care conjunctura i le-a aplicat si nu in ultimul rind prin contrarietatea confuza a receptiei, evaluarilor si efectelor, in contextul definirii unei ipotetice scoli de film proprii. Asupra ultimelor aspecte, istoriografia oficioasa, protocronista si intre timp nostalgic-mistificatoare ne-a ascuns estimarile cronicaresti prompt-lucide ale unui Grigore Tausan („Vreau sa fiu cel dintii critic cinematografic din Romania“, scria el, refuzind scara de valori locala: „Numai romanii vor fi in stare sa se emotioneze prin simplul fapt ca vad figuri legendare. Dar unde este opera emotiva, in acele sarje lenese, fara avint si fara gust?“; „Actorii care au organizat spectacolul, obisnuiti cu efectele individuale si cu mania sa joace, n-au priceput ca sint cazuri, si aici era unul, cind cel mai cumplit efect il dau mutirea, nemiscarea…“), cum aceeasi oficialitate era si este incompatibila cu perspectiva istoriografica veritabila din interbelic, a pionierului Gheorghe Ionescu: „o lucrare searbada si fara coeziune“, care „n-a putut trece peste valoarea unui film ocazional…“. Producatorul Cristian Comeaga, regizorul-scenarist Nae Caranfil (raminem la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }