CINE-FILE. Alta cronica a unei morti anuntate

  • Recomandă articolul
Primul film de Paul Thomas Anderson pe care l-am vazut, cind habar n-aveam ca ma uitam la un „Paul Thomas Anderson”, mi-a creat o frustrare: credeam ca ma duc la un film cu ceva scene deocheate, dat fiind ca era vorba de cinematografia porno, dar m-am inselat. Era vorba, evident, de Boogie Nights, ultima pelicula in care Burt Reynolds joaca un personaj, si nu pe el insusi si in care e actor, nu vedeta care ne face cu ochiul. In acelasi film, Mark Wahlberg iese din anonimat, iar Julianne Moore isi arata din plin calitatile de actrita, in rolul unei prostituate care plateste in fata societatii pentru simplul motiv ca e platita de societate pentru a face pornografie. Din anonimat iese si Paul Thomas Anderson insusi, caci Boogie Nights, film despre marirea si decaderea unui star porno, implicit despre mediul sordid al cinematografiei cu pricina, e facut cu un bun simt al antihollywoodianismului ” adica excluzind senzationalismul, exhibitionismul sexual si megavedetele momentului (care poate nici n-ar fi acceptat provocarea). Impresia mea a fost ca ma uit la un soi de documentar si aproape ca nu intelegeam ce cauta acolo actorii aia mai mult sau mai putin celebri. Impresia asta de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }