TEATRU. Se ascute lupta de clasă

Anul teatral 2008 – un bilanţ

  • Recomandă articolul
Ce rămîne dintr-un an teatral   Pentru teatru, gloriosul an 2008 n-a fost nici mai bun, nici mai rău decît precedenţii. Conflictele ideologice au fost însă la mare preţ, iar spectacolele memorabile – greu de găsit. La ediţia din aprilie trecut a Galei Premiilor Uniter, distincţia pentru critică nu s-a mai acordat, fiind, deci, scoasă din palmares pentru viitor; Festivalul Naţional de Teatru şi-a schimbat selecţionerul unic şi tocmai a depăşit pragul primei desfăşurări sub noua direcţie artistică; Radu Afrim a luat un premiu cam fantomatic la Avignon şi e invitat în 2009 cu un spectacol la Odéon-ul din Paris. Iar Bucureştiul şi Clujul au găzduit ediţia din 2008 a Festivalului Uniunii Teatrelor din Europa (UTE), cel mai prestigios eveniment internaţional de care au avut parte aceste oraşe, o succesiune ameţitoare de formule teatrale – de la Dodin la Matthias Langoff – cu un singur numitor comun – excelenţa artistică. Urmările unei atari explozii de creativitate, de teatru viu, teamă mi-e, nu le vom vedea prea curînd.   Revirimentul teatrelor din afara Capitalei   „Provincia“, termen la care cei vizaţi – teatrele şi artiştii lucrînd în afara Bucureştiului – se strepezesc pe bună dreptate, are, de cîţiva ani, o reputaţie […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }