FILM. Apogeul antireformei din cinematografie

Reacţii după întîlnirea de la Ministerul Culturii, desfăşurată sub genericul „Nevoia de lumină în camera obscură a cinematografiei româneşti“

  • Recomandă articolul
Eşecul „dezbaterii publice“ de la Ministerul Culturii, comentat în numărul precedent al revistei, se vădeşte a fi rezultatul unui tîrg transpartinic, de conivenţă cu vulgul şi cu mafia din branşă. Surse creditabile arată că Mircea Geoană ar negocia cu trusturile de presă numirea unui nou director general la CNC, în timp ce un proiect de modificare a Legii Cinematografiei, pus în circulaţie de preşedintele Comisiei pentru Cultură de la Senat, Sergiu Nicolaescu, reconsacră mediocraţia corporatistă din UCIN, UARF şi din celelalte asociaţii artizanale, ca urmare a politizării la maximum a deciziilor acestora prin trecerea CNC-ului în subordinea directă a Guvernului. Iar directorul general Eugen Şerbănescu îşi plăteşte prorogarea în funcţie, împreună cu Consiliul de Administraţie cel mai incompetent din istoria instituţiei, prin alegaţii fără precedent împotriva Noului Val şi a Noului Cinema. Publicăm în acest număr un fragment din intervenţia directorului CNC, de marţi, 28 aprilie, de la sediul MCC, urmat de primele răspunsuri primite la redacţie din partea cineaştilor şi a criticilor de specialitate, ale căror demersuri au fost ignorate de Minister şi cărora le-am adresat următoarea întrebare: Dincolo de comentarea declaraţiilor directorului general reproduse mai jos, ce vi s-a părut mai revelator şi mai interesant la întîlnirea din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }