Sub auspiciile excentricităţii
- 22-10-2009
- Nr. 497
-
Silvia DUMITRACHE
- Actualitate
- 0 Comentarii
Microstagiunea din perioada 1-3 octombrie a adus pe scena sibiană două reprezentaţii care se vor înscrie cu siguranţă printre titlurile cele mai controversate ale stagiunii actuale: Breaking the Waves sau Viaţa binecuvîntată a lui Bess regizată de Radu-Alexandru Nica, după un scenariu de Lars von Trier, şi Prinţesa Turandot, în regia lui Andriy Zholdak, după o piesă de Carlo Gozzi. Puse în umbră de excentricitatea acestor două spectacole, de extravaganţa lor orbitoare pe alocuri, nu trebuie însă uitate nici spectacolele Femeia ţintă şi cei zece amanţi – adaptare a lui Claire Dancoisne (de la Teatrul La Licorne, din Lille) după piesa lui Matei Vişniec, şi Oscar şi Buni Roz, după o scriere de Eric-Emmanuel Schmitt, în adaptarea şi interpretarea Dianei Fufezan. Alegerea Ofeliei Popii s-a dovedit a fi una inspirată pentru un personaj atît de ofertant precum cel al lui Bess din Breaking the Waves. Excepţionale sînt scenele care o prezintă pe Bess „dialogînd“ cu Dumnezeu – în fapt, un monolog în care actriţa schimbă registrele cu un firesc şi o fineţe ce arată clar că Ofelia Popii, recent recompensată la Edinburg pentru rolul din Faust-ul lui Purcărete, este un nume care se va impune tot mai mult pe […]