Moda masculină fără inhibiţii
- 17-12-2009
- Nr. 505
-
Silvia DUMITRACHE
- Focus
- 0 Comentarii
A scrie sau a vorbi despre modă nu mai presupune, în prezent, orientarea către un singur public-ţintă, cel feminin. Interesul se deplasează şi înspre sfera masculină, astăzi a ajuns să se vorbească mult mai deschis şi mai lipsit de prejudecăţi despre importanţa aspectului exterior la bărbaţi. Deşi, în general, se păstrează încă o tendinţă clasicizantă, conservatoare de a vedea idealul modei masculine, stilul vestimentar masculin nu este străin de manifestări extravagante, care arată că au trecut vremurile în care vestimentaţia era sinonimă doar cu utilitatea. Moda a ajuns o adevărată industrie, pe fundalul creşterii importanţei pe care imaginea o are în ceea ce priveşte raporturile sociale. Şi pentru că moda şi stilul merită mai mult decît prezentările şi abordările cu care ne-au obişnuit nenumăratele reviste dedicate acestui fenomen, Adina Nanu şi Ovidiu Buta oferă, în cartea lor recent publicată la Editura Polirom, Bărbatul şi moda, o perspectivă extrem de interesantă şi inedită, în care fenomenul modei este studiat în aspecte multiple. Cartea este născută din colaborarea a două nume de prestigiu în lumea modei româneşti: Adina Nanu este istoric de artă, autoarea singurului studiu despre costum publicat în România, Artă, stil, costum, profesor la Universitatea Naţionala de Artă Teatrală […]