Ascensiunea lui Traian Băsescu (III)
La timona Ministerului Transporturilor
- 20-08-2010
- Nr. 538
-
Marius OPREA
- ISTORIE RECENTĂ
- 6 Comentarii
Anul 1991 nu a început sub bune auspicii pentru guvernul Roman. O îndelungată grevă la căile ferate, pornită în februarie de la Regionala Iaşi, cît şi alte conflicte de muncă de dimensiuni mai reduse anunţau un an al protestelor sindicale, greu de ţinut în frîu, în condiţiile în care marile centrale sindicale erau bine organizate, funcţionale şi îşi arătau deja forţa. În fotoliul ministerial În urma unei greve a ceferiştilor de la Iaşi, care refuzau să reia lucrul, la 21 februarie 1991 guvernul înregistrează prima defecţiune – Ion Aurel Stoica demisionează din funcţia de ministru de stat, însărcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socială, rămînînd ministru fără portofoliu. O lună mai tîrziu, pe 20 martie 1991, în plină şedinţă de Guvern, Anton Vătăşescu, ministru de stat însărcinat cu activitatea industrială şi comercială, Theodor Stolojan, ministru de finanţe şi Mihai Zisu, ministrul resurselor şi industriei îşi prezintă demisiile din funcţie. Cauzele mărturisite ţin de ritmul prea lent al reformei. La cererea prim-ministrului Roman, ei au rămas în funcţie. Dar era evident că se impunea o nouă remaniere guvernamentală, care să revigoreze şi grăbească măsurile de reformă, pentru a reduce perioada de tranziţie şi inerentul ei impact social negativ. Remanierea s-a produs […]
N-ar fi rau… dar, deocamdata si din nefericire, avem mult prea putini istorici si mult prea multe „figuri proeminente”… Parca ziceati ceva de dl. Tismaneanu?!… Pai, dansul e ocupat acolo, la Institut… si oricum s-a achitat de o parte din obligatie… n-a scris dumnealui cartea aia de convorbiri cu Iliescu?! Pai si daca nu va place, ce vina are dansul?!
Felicitîndu-l pe dl Marius Oprea pentru efortul de a dezvălui toate aceste… învîrteli băsesciene, abia aştept să citesc articole similare despre alte figuri proeminente ale neocomunismului românesc: Ion Iliescu, Petre Roman, Adrian Năstase, Nicolae Văcăroiu etc. etc. etc.
Nu-mi vine sa cred, ce naiv am fost la alegeri: cum, asta e Basescu? de ce n-am avut aceste informatii inainte de alegeri, de ce l-am crezut ca vrea sa modernizeze statul, sa asigure prosperitate, sa-i reprezinte pe romani, sa nu-i alunge din tara pe medici, de ce opozitia n-a avut un alt candidat, mai vreadnic, altul decat Geaona, de ce basescu s-a dat anticomunist, de ce, de ce, de ce?
Bravo, Marius Oprea! Felicitari pentru demascarea imposturii! Felicitari pentru curaj!
„Dar dezvăluiri făcute presei de marinari de pe nava „Călăraşi“, întoarsă dintr-un voiaj în luna mai 1981, arătau că aceasta transportase pe lîngă mărfuri şi un Audi 80 nou, pentru proaspătul ministru (Telegraf, nr. 31, 28-29 februarie 1992).”
… cred ca e vorba de anul 1991, si nu 1981.
Cand umbrele trecutului sint clare
Si nu le poti ascunde,orice-ai face
Ba,dimpotriva,nu te lasa-n pace
De ce te mai dai mare,marinare ?
Oare de ce majoritatea romanilor ii aleg pe astfel de specimene, conducatori si implicit modele de urmat? …Probabil fiindca este chintesenta „virtutiilor” majoritatii.