Caragiale scabros

  • Recomandă articolul
I-am admirat lui Alexandru Dabija spontaneitatea ludică din OO-le de la Piatra Neamţ şi Pyramus&Thisbe 4 You de la Odeon, puritatea simplităţii din Gaiţele lui Kiriţescu, adaptabilitatea la noile genuri din Block Bach, plăcerea de a se copilări din Aventurile lui Habarnam şi Telefonu’, omleta şi televizoru’, fascinaţia vizualităţii din Orfanul Zhao, rafinamentul din Ionesco, cinci piese scurte. Erau poziţionări creatoare diverse, absolut obligatorii pentru un regizor în formă, care surprinde prin fiecare nouă punere în scenă. La Naţionalul din „dulcele tîrg“, a lucrat în urmă cu mai multe stagiuni Adunarea femeilor (1995) şi Gîlcevile din Chioggia (1999), spectacole de linie valorică medie. Acum, în deschiderea stagiunii 2010, la aniversarea a 170 de ani de teatru în limba română la Iaşi, a montat O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale. Nu mică mi-a fost mirarea să descopăr un cu totul alt regizor, a cărui versatilitate a virat într-o zonă nu doar neaşteptată, asta ar fi fost în perfectă regulă, ci realmente de neînţeles. Afişul spectacolului anunţă ce urmează să vadă spectatorul: obiectivul aparatului de fotografiat a făcut un zoom pe prohabul unei perechi de pantaloni bărbăteşti, legaţi cu o sfoară atîrnînd mai mult decît semnificativ între picioarele subiectului! „Inovativ“, Alexandru Dabija […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }