Cîte ore munceşte zilnic un profesor?
Informare trimisă Parlamentului României despre depăşirea normei didactice de 40 de ore pe săptămînă
- 14-10-2011
- Nr. 596
-
Observator Cultural
- Actualitate
- 10 Comentarii
Cadrele didactice membre ale Sindicatului Salariaţilor din Învăţămînt din Liceul Teoretic „Nicolae Iorga“ din Bucureşti doresc să vă aducă la cunoştinţă nemulţumirile lor în privinţa deciziilor cel puţin discutabile ale conducerii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), referitoare la testele de evaluare iniţială, la foaia de parcurs şi alte activităţi, care, cumulate, măresc timpul de lucru săptămînal al unui profesor la un număr de ore ce depăşeşte cu mult norma de 40 de ore pe săptămînă prevăzută în Legea Educaţiei Naţionale. Dorim ca specialiştii în educaţie ai MECTS să normeze pe baze ştiinţifice toate activităţile desfăşurate de un cadru didactic, şi apoi să ne demonstreze personal, activînd la catedră, că ele pot fi realizate în 40 de ore pe săptămînă. Este uşor să faci şcoală pe hîrtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate. 1. Testele de evaluare iniţială comandate de MECTS sînt inutile din mai multe motive: – elevii pe care îi evaluăm sînt, în mare parte, elevii noştri pe care noi deja i-am evaluat în anul şcolar trecut. Un singur test nu are cum să-i evalueze mai bine decît cele 10 teste din anul şcolar anterior. Elevii claselor a IX-a au susţinut un examen […]
de ce semnalarea nedreptatii se pune repede sub semnul politicului, ca sa se dezamorseze? invatamantului i se ia, si altor domenii li se da cu generozitate. e un adevar, nu-i nevoie de nicio culoare politica pentru a-l constata, daca vrei sa o faci. daca nu vrei, nu vrei, orice cuvinte sinergice ai folosi. e drept ca societatea romaneasca actuala simte o nevoie acuta de investire majora in caliatea spatiului public, si deloc in educatie.
iar cu privire la comentariul ” destept „de mai sus, parerea mea este ca se subantelege ca nu ar fi nevoie de educatie, daca lumea ar fi formata din oameni „destepti”, pentru ca, evident, nu ar avea cine sa o faca. as fi curios cum ar arata o astfel de lume. desi am luat peste 9 la toate examenele importante ale vietii, nu pot fi suficient de „destept” pentru a spune ca negrul e alb, pentru ca asa bate vantul.
D-nul profesor Enache se aventureaza dincolo de limita ratiunii atunci cand evalueaza utilitatea investitiilor in calitatea spatiului public. Atat invatamantul cat si peisajul au functie educativa, contribuind de o maniera sinergica la dezvoltarea societatii. Ponderea investitiilor necesare in cele doua domenii difera foarte mult in functie de contextul local, social, cultural si economic.
Evident ca d-nul profesor ar prefera o transare politica a raportului dintre invatamant si restul domeniilor implicate in dezvoltarea durabila a societatii…. si se descalifica profesional prin aceasta abordare.
E chiar *important* subiectul. Scriu in cunoshtintza de cauza, c-am fo’ profesor la o generala timp de 6 ani. Shi-am fo’ chiar la liceu (un trimestru!).
Raspunsul meu *nu va conveni nimanui*.
Uite care e: cine e dashtept, cine *nu a terminat facultatea cu nota de sub opt*, se „descurca” mai bine.
Cine scrie mai sus, ca-tzi tre’ 15 minute ca sa corectezi o lucrare, *exagereaza*. Itzi trebuie (sa zicem, la romana, la „limbi”, vreo 5 minute max).
Pregatirea lectziilor? iar o gogoasha: odata terminat primul an de predare a unei materii anume, restul e muuult mai simplu.
Pregatiri cu elevii „supra-dotatzi”? Pai, le fac chiar profii supra-dotatzi – nu, nu le face *chiar oricine*…
Ramane problema ailalta, cu computerele, ca tre’ sa scrie lumea, sa bata la mashina. Ui ha! Pai, altundeva *nu te angajeaza* daca nu shtii batatori la mashina.
Mai scrie cineva, mai sus, ca, vezibine, profii sunt, shi ei, *parintzi*, dom’le!, activitatea de educare a progeniturii/progeniturilor le mai ia cateva ore pa saptamana, ca, vorba aia, tat educatziune este & asta, n-asha? Rizibil.
Acuma, ca m-am „dat” numa’ cu valceanu da mai sus, hai sa-i bag neshte betze-n roata.
I-adevarat: salariul e *prost*. Dar, munca-i mai *ushoara*,
iar vacantzele-s luuunge! Shi-n plus: daca da v-un elev chiar *chix*, nu te baga nimenea la racoare, cum il baga p-un inginer care-a facut un pod care se prabusheshte (nu c-ar fi pa la *noi* prea muuultzi ‘jineri care *pot* face trebshoara asta, ca s-au facut, mai tatzi, buticari).
Hai sa fac sumaru’: ca-n *orice* meserie (mda, sunt doftori care *te omoara cu zile*), shi-n meseria asta (prost platita, care se face /practica de doua categorii: a) entuziashtii, pentru care meseria e veazta lor, putzini & b) ailaltzi, care *urasc* meseria, *nu* le place predatu’, nu le plac copchii, da’ care nu-s destul de buni pentru alelalte, la care-ar chiar *visa*, sireacii) & ajung p-acolea.
Shi uite: c-am fo’ & io un amarat de student la o facultate de mate (1976-1980): v-o spun p-a dreapta: eram 50 in an,
dintre care profi *buni* au ieshit vo 10. Hai, vo, 15…
Ei bine, dragi prieteni, injuratzi-ma cum o vetzi vrea Dvs.: cam *asta-i situatziunea*: in *nici o meserie* nu dai de mai mult de 20% „ca lumea”…
V-o scriu io, care am predat la *toate* „treptele”, incluzand
doftorat p-acilea (hi, hi, nivelurile?) exceptand „primara” – ca *nu* ma calific acolo.
Shi care-am „facut” – c-asha-i legea, n-asha? – inshi (care-au ajuns profi) cu *nota cinci* – drept ca era un 5 meritat.
Dar, va intreb io: e, oare, chiar *destul*? Uite, io ashi propune salarii *mult mai mari* pentru cei care termina facultatea peste 8. Punct. Ca sa shtie & parintzeii aia o treaba.
No numa’ fain,
Nea Marin (ca doar acuma chiar *shtitzi cum ma chiar cheama, asha ca-s liber de-a ma recomanda astfel).
d-l in cauza( autorul) vrea sa scoata in evindeta ca profesorul este platit prost. asta o stie toata lumea din europa pina in americi. nu inteleg cum un profesor poate sa predea la 12 clase cind are o norma de 18 ore de predare. ma refer la romaina, ue.
d-le sindicalist ar fi bine sa va ginditi bine cind debitati teze de acest tip.din cauza unor lideri slabi, profesorii sunt o masa de manevra la orice greva. se adauga slaba pregatire a unor si interesul scazut al altora. daca adunam avem un invatamint unde 50% nu sunt motivati sa invete, iar 80% dintre profesori ar pleca spre alt loc de munca daca le-ar oferi cineva asa ceva.
Apreciez felul in care autorul a abordat problema invatamantului actual! Pe langa sarcinile pe care trebuie sa le duca la bun sfarsit un cadru didactic, nu trebuie uitat ca unii dintre noi mai indeplinim si functia de parinte, ceea ce implica si alte responsabilitati si, ca atare, alte ore de munca. Ar trebui ca articolul de mai sus sa fie adus la cunostinta tuturor acelora care striga ca un profesor munceste doar 4-5 ore pe zi. Sa presteze si ei munca de profesor doar o saptamana si sa culegem roadele fabuloase ale efortului lor!
Am semnalat şi eu, în presă, de-a lungul vremii, destule aspecte dintre cele cuprinse în această aproape exhaustivă analiză (felicitări autorilor!). Întrebarea pe care mi-am pus-o şi-i invit pe autori să şi-o pună ar fi: chiar este în stare cineva din minister să înţeleagă mesajul? Este vorba, de mulţi ani, despre un dialog de surzi: noi, oamenii de la catedră, primim sarcini şi indicaţii de la funcţionari ce n-au habar de practica pedagogică şi n-au predat în viaţa lor decît, poate, la ore-spectacol (regizate cu scopuri pe care nu le detaliez aici).
Cred că scopul acestor multiple sarcini, ca şi al viitoarelor inspecţii din partea funcţionarilor puşi să ne conducă este realmente justificarea reducerilor salariale operate experimental pe noi şi discreditarea profesiei noastre.
Nefiind afiliat la sindicatul cu pricina, îi invidiez colegial pe alcătuitorii acestui material şi, dacă este nevoie, îl semnez.
Felicitari! O extraordinara analiza
Este un articol bine scris, bine argumentat si structurat. Apreciez maniera simpla si directa de abordare a problemei.
De la inceputul anului si pana acum toate sfarsiturile de saptamana mi le-am petrecut muncind pentru scoala. Este inadmisibil ca pentru un asa volum de munca si un asemenea consum nervos salariile noastre sa nu ajunga la suma de 200 de euro.
Am auzit de situatii jenante ale unor profesori romani plecati la cursuri in Europa (prin programul LLP) care au fost pusi in situatia de a spune care este castigul lor lunar. Ceilalti participanti erau de-a dreptul socati ca se poate trai dintr-un asemenea salariu, ale lor depasind 1500-2000 de euro.
In sfarsit,un articol obiectiv,care exprima umilintele la care sunt supusi profesorii,de un ministru incompetent,un secretar de stat(Oana Badea)ridicol prin faptul ca nu cunoaste realitatile din sistem.Ei impun profesorilor tot felul de sarcini inutile,avand convingerea ca reformeaza invatamantul…Oribil!Sustinem acest protest,asteptam raspuns!
Respectele mele autorului/autorilor! În corul de generalități și învinovățiri reciproce, acest bilanț foarte pertinent ne spune, simplu, că regele e gol! Gol în cap, se-nțelege…