TEATRU. Cînd Isadora, totuși, nu dansa
- 17-02-2012
- Nr. 612
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
S-ar putea ca unii să fie surprinși, dar piesa lui Martin Sherman despre ultimele zile ale căsniciei dintre Isadora Duncan și Serghei Esenin, într-un Paris care nu-i iubește, este, în marea ei parte, o comedie, cu nu puține momente în care, ca să cităm dintr-o cronică americană, Cehov își dă mîna cu Frații Marx (și-și aruncă unii altora în cap bulgări de frișcă). E ceea ce face Sherman cel mai adesea (chiar și în Bent, montat la Bulandra în urmă cu ani, un text despre homosexuali în lagărele de concentrare naziste) – să nu încerce să „reproducă“ pe scenă drama vieții, ci s-o ascundă în gesturi simbolice, în spatele cuvintelor, în simpla sugestie. Misiunea regizorului și a actorilor e, prin urmare, cu atît mai dificilă, de vreme ce cuvintele nu-i ajută – și cu totul nu i-au ajutat nici acum pe Răzvan Mazilu și mare parte din distribuție. Dar poate că nici n-au vrut să deschidă ceruri către acel inefabil pe care Sherman îl lasă să plutească în jurul Isadorei Duncan, ci doar să spună, încă o dată, că Isadora nu era sfînta născătoare a unei noi religii, ci doar o artistă cu un spirit extraordinar de liber, născător de […]