Viața de zi cu zi a teatrului

  • Recomandă articolul
Acum profesor la Facultatea de Jurnalism, Marian Popescu este de departe unul dintre cei mai fini analiști ai teatrului românesc, excedînd practica (și ea, din ce în ce mai rară) a criticii de întîmpinare pentru a discuta despre artele spectacolului din perspectiva relevanței lor sociale și societale. Cea mai recentă apariție editorială a sa, Teatrul și Comunicarea, vine în siajul acestor preocupări și, chiar dacă (sau tocmai pentru că) e, în esență, suportul unui curs universitar, reprezintă o excelentă și originală introducere, atît de rară în românește, în domeniul comunicabilității teatrale (arie de studiu deja clasică) și al comunicării ca mecanism teatral/supus teatralizării (o perspectivă încă proaspătă și avînd consecințe importante pentru receptarea interacțiunii umane drept construct spectacular).   Dincolo de inteligenta punere în context a dezvoltării teatrului ca mecanism comunicațional și mutațiile produse de-a lungul timpului în ierarhia producătorilor de mesaj (în esență, de la autorul dramatic la regizor ca autor absolut al spectacolului) și a variațiilor identitare, din perspectiva „rolurilor“ sociale, ale scriitorului de teatru, regizorului sau actorului, cartea chestionează implicat problematica temă a viitorului teatrului în societatea spectacolului, în era teatralizării generalizate a comunicării: „Cultura spectacolului, în genere, traversează vizibil schimbarea de canon: nu atît întrebarea dacă […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }