Diversiunea Dan Diaconescu

  • Recomandă articolul
Banii nu au miros. Se zice. Banii sînt expresia valorică a mărfii, zice economia politică. Banii nu aduc fericirea, zice cîntecul. Pînă și Iisus Hristos, fără să aibă studii economice, i-a gonit pe zarafi din templu. Banii nu aveau ce să caute în templu și nu acolo era locul cel mai potrivit pentru tranzacții. Una peste alta, Dan Diaconescu, un realizator TV din clasa pictorilor de gang, mai nou, lansat – de cine? – și în politică, care trebuia să vină cu banii licitați pentru a prelua pachetul majoritar de la Oltchim, nu trebuia să ajungă unde s-a ajuns deja. La o diversiune… Să explicăm. Fiecare meserie are un chichirez. Cizma­rul e cizmar, știe să pună un flec, croitorul croiește un pantalon, bucătăreasa mește­rește o ciorbă de perișoare. Cel puțin așa spune diviziunea muncii. Sigur că la noi toate pot fi/ sînt și viceversa, contrazicînd toate principiile lui Peter. Și merge? Merge, de ce să nu meargă. Ne descurcăm. Descurcăreala ca formă de improvizație. Las’ că merge și-așa. Nu de azi, de ieri. E lumea mulțumită? Chiar dacă nu e, nu zice nimic. Merge? Trebuie să meargă. Și tot așa. Improvizăm. Ne descurcăm. Povestea cu Oltchim – dar și alte […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.