Nicolae Comănescu, un punct de belvedere
GALERIE FOTO
- 19-10-2012
- Nr. 646
-
Adina ZORZINI
- Arte
- 4 Comentarii
Nicolae Comănescu este unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români contemporani, cu un statut şi o activitate confirmate în toamna lui 2011 printr-o expoziţie monografică organizată la Muzeul Naţional de Artă Contemporană (MNAC) din Bucureşti şi a cărui carieră artistică evoluează constant atît în ţară, cît şi în contextul internaţional. MNAC Expoziţia de la Muzeul Naţional de Artă Contemporană al României din Capitală, intitulată scurt Berceni, a prezentat publicului trei grupaje de lucrări care corespund stilistic, tematic şi cromatic celor trei perioade traversate de Nicolae Comănescu în existenţa sa artistică de pînă acum, astfel: perioada experimentală Rostopasca, prezentă la MNAC prin lucrările realizate împreună cu Dumitru Gorzo, Alina Buga, Alina Penţac, Angela Bontaş, Florin Tudor şi Mona Vătămanu, din 1997 pînă în 2001; perioada fauvă şi contorsionistă, a stridenţelor cromatice şi a perspectivelor răsturnate, inversate (o perioadă de definitivat artistic pentru Nicolae Comănescu), care cuprinde intervalul dintre 2001 şi 2007 şi, în final, ultima, dar nu cea din urmă, perioada Prafului şi a Pulberilor, în care monocromia, realismul şi materialele neconvenţionale au luat locul polimorfismului şi acrilicelor, şi în care Nicolae Comănescu evoluează din 2007 pînă în prezent. Lucrările din perioada Rostopasca (aceea în care căutările şi convingerile lui […]
Draga D-na. Oancea, daca urmariti cu fidelitate pagina pe care o semnez, veti constata ca efortul meu este acela de a prezenta saptamanal cate un artist contemporan publicului interesat de fenomenul artistic local si international; in plus, daca va documentati corect, veti afla ca Nicolae Comanescu este reprezentat si de galeria H’art din Bucuresti. Astfel, dintre toate articolele scrise de mine pana acum, numai unul este cu adevarat despre un artist al galeriei noastre, iar numele galeriei nu apare nicaieri in cuprinsul articolului cu pricina.
Inainte de a deschide aceasta galerie am activat 8 ani in calitate de critic de arta contemporana in presa culturala si 4 ani ca freelance curator, fapt despre care cred ca ma califica suficient pentru a fi impartiala, obiectiva si in tema cu activitatea tuturor artistilor despre care scriu, in egala masura.
In final, a-i exclude pe artistii pe care ii reprezentam ar fi un gest de discriminare inversa !!
„Lucrarile celor doi artisti se gasesc de vanzare in locul mentionat.” Cu cit doamna? La ce pret?
Deci este o minciuna! ”Cel mai necunoscut artist contemporan“ ar trebui sa scrie! Sa moara!
Ar fi corect fata de cititorii Observator Cultural ca autoarea Adina Zorzini sa mentioneze si ca noua galerie unde a expus domnul Comanescu in 2012 se numeste Zorzini Gallery, galerie care il reprezinta si pe Dan Beudan, subiectul articolului trecut al semnatarei. Lucrarile celor doi artisti se gasesc de vanzare in locul mentionat.
Cred ca in acest context putem judeca mai bine afirmatiile dumneaei referitoare la ” unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români contemporani “ , respectiv “unul dintre cei mai promiţători şi sofisticaţi graficieni ai artei conceptuale româneşti”.