EDUCAŢIE. Guvernul României aruncă învăţămîntul în haos şi derizoriu
- 25-01-2013
- Nr. 658
-
Adrian NIŢĂ
- Actualitate
- 11 Comentarii
Aşa cum era previzibil încă din prima zi a aşa-zisei guvernări de stînga, sistemul de învăţămînt este prima componentă a economiei naţionale afectată puternic de schimbarea de regim. După furtuna numită Liviu Pop, ce a spulberat un întreg Consiliu al CNATDCU, a urmat uraganul Ecaterina Andronescu, ce a nimicit părţile, şi aşa şubrede, ale construcţiei educaţiei naţionale. Contextul, deşi cunoscut, merită amintit, căci denotă noua politică de guvernare a ţării. Pe data de 18 decembrie, guvernul Ponta I, în timp ce-şi făcea precipitat bagajele, a dat OUG 92/2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţămîntului şi cercetării, iar pe data de 20 decembrie, Ecaterina Andronescu a dat Ordinul 6560 privind aprobarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice şi a gradelor profesionale. Ordinul 6560 vine să dilueze vechile standarde (conţinute în Ordinele 4478, 4691 şi 4692; toate, din 2011). De exemplu, la comisia de filozofie, în loc de monografie publicată la edituri cu prestigiu recunoscut sau ,,clasificată CNCS A sau B“ acum este ,,clasificată CNCS“. Aşadar, pentru a obţine gradul didactic cel mai înalt din România va fi suficientă publicarea a două (!?) cărţi la o editură din Cucuieţii din Deal sau la o editură contracost (aşa cum […]
Ori nu stiti nimic despre criteriile discutate ori va faceti ca
nu pricepeti: acele criterii aberante sunt (din pacate pentru noi) date acum de USL, iar articolul descrie foarte clar de
ce sunt aberante. Deci, calificativul de aberant nu a fost dat
din motive politice. De ce apare acest calificativ in legatura
cu actiunile USL (vezi invatamantul, cercetarea si cultura
ca sa nu mai spun de alte domenii) ar trebui sa explicati dvs si alti (probabil) sustinatori ai acestei uniuni politice. Nu
schimbati logica faptelor si a denumirilor …
aceasta madam fosta ministru a reprezentat cea mai buna papusa pe care va fi avut-o orice guvern. usor de manevrat, pentru a induce haosul de care e nevoie pentru ca generatiile viitoare sa fie usor de guvernat.
Ce bine cand cineva aduce argumente, as,a ca tine! Din pacate, si ce daca?… Oamenii stiu una si buna: „Sa pice Basescu, sa pice Basescu”. Deja acum le spui chestii care-i fac sa gandeasca.. iar ganditul doare. E mai usor sa te uiti la Antena 3 si sa te crezi revolutionar…
aaa, la Istorie nu ati remarcat cea ma tare dintre aberatii: acordarea a 20 pct (care NU se impart de aceasta data la mai multi autori, ca altele!) pentru raport de cercetare arheologica. Rapoartele astea se fac pe banda, poti face vreo cateva pe zi (a se vedea Cronica Cercetarilor Arheologice, indiferent cât ai dat cu sapa). Face Babu de Brukental (= Sabin Luca) – unul dintre ipochimenii ajunsi la noul CNATDCU, alături de Cândea, 5 rapoarte şi se trezeste cu tot atâtea puncte ca şi unul care a publicat 2 carti de autor sau vreo 3 studii cu peer review!
Nu sunt la curent cu ce se intampla in invatamantul universitar, dar sunt profesor de umanioare de 20 de ani. In afara de faptul ca Logica nu mai e demult Logica, Economia din manual nu se mai potriveste de mult cu cea reala, din Filosofie nu a mai ramas mare lucru si nu pot sa nu ma gandesc atunci cand mi se cer zeci si sute de tabele, situatii, statistici, cursuri de perfectionare, proiecte, activuitati extracurriculare, daca eu mai sunt profesor, sau daca mai e nevoie de ce stiu eu, in scola romaneasca….dupa noi, Potopul…
In opinia mea, aberant este sa vorbim de criterii normale/aberante in functie de guverne sau partide. In mod evident, limitele actiunilor lor sunt fixate de lege – si, tot in mod evident, preferam sa NU discutam de asta (de cauze), ci de ce fac guverne si partide (efecte).
sunt introduse pentru a-i avansa pe impostori,
atat de indragiti de USL ! Cand a sprijinit PSD
(si stramosii lui) valoarea ? Abia au fost introduse
criterii normale de guvernarea anterioara (Funeriu)
ca sa fie schimbate in mai putin de un an de guvernarea
actuala. Si nu numai criteriile , dar si comisiile …
Felicitari autorului care descrie atat de bine fenomenul
de „impostorizare” a invatamantului si cercetarii !
Cand o sa citim despre „lucrurile extrem de importante” legate de asigurarea calitatii? Si ce calitate? „Ar fi nevoie”? Este nevoie. Se aduna tone de hartie la picioarele acestei asigurari a calitatii, se ascunde gunoiul sub pres si este pus la presat sub maldarele de dosare care – culmea culmilor – nu-ti lasa timp sa te ocupi de scoala. Asigurarea calitatii pare a nu vorbi aceeasi limba cu inspectorii si inspectoratele. Pare ca stanga nu stie ce face dreapta. Vin idei de tot felul „de sus”, ca asa ne-am obisnuit sa spunem, cursa hartiilor escaladeaza si sfideaza firescul si viata unor profesori vlaguiti din cauza salariilor cu care trebuie sa supravietuiasca.Cu siguranta sunt multi care vad depasirea de masura, dar nimeni nu ia atitudine, nimeni nu analizeaza, nu-i trece nimanui prin minte ca modelul acesta o fi fost el aplicat in alte tari, dar acolo unde exista o cunoastere reala a notiunilor. Pesemne au fost si aici niste fonduri puse la bataie si niste oameni care au castigat niste bani, dar in urma lor a luat nastere o alta ciorba balcanica, cum se face pe la noi. „Aberantele prevederi” se inmultesc pe zi ce trece.Pe cand o discutie separata despre ele?
ii scriu cam asha: ca *nu ma mira* c-a putut scrie ceea ce-a chiar scris. Ca, se cam vede, chiar far’ d-un microscop Zeiss…
Boala-i *mai veche*. Shi, tzine, chiar cum le spuneam io studentzilor mei de la Timishoara, in anu’ da gratzie 1990, ca ma alesesera profu’ lor, „al mai iubit dintre pamanteni”:
le-am spus, lor &parintzilor lor (majoritatea de la tzara, ca era vorba de mate-fizica de trei ani): avetzi *mare grija*, ca *vine* , va „cotropeshte” un *alt timp*. Un „timp” in care (credeam io!) chiar *calitatea* va va „ridica”.
Ach! Cat i-am „mintzit”! Ca, io *chiar credeam* ca, in „capitalizm”, vor fi „pushi”, fiecare, pa „treapta” care li se shi *cuvine*…
Vezibine: idealishtii (ca mine), in contra pragmatishtilor lu’ *Ponta*, lu’ *Andronescu*, lu’ *Marga*…
M-am *inshelat*. Ca, de *douajdaani* merem, mereu, * din lac pan’ putz*.
Ca, *importam* modele *aiurea*, ca, *schimbam* de pe-o zi pa alta, ca, *’cercam* (ma rog, o ‘cearca *altzii!)
de-a „fixa” un sistem (educatzional) chiar cum sa fac oaole: „a la minut”…
Nu mere, domnilor, bre, *cretinilor*: nu mere!
Reformarea sistemu’ educatzional tre’ sa porneasca cu o *simpla intrebare*, anume: ce anume *vrem*? Obiectivu’, bre, *tembelilor*.
Abea pa *urma*, *avand*, *shtiind* obiectivu’, cu care *tzara intreaga sa fie d-acord*, putem *incepe* de-a ne *consulta*.
Consultare? Ha, ha! Atzi auzit voi, bre, v-odata, de vreo *consultare*, pornita de la *vreun guvern, oarecare*, cari sa *implice* mintzile? Ca, io n-am auzit-o…
Ce-am *auzit*, in schimb, e ca chiar *kakanari* da tat felu’ – ma scuzatz’ pen’ sintagma, da’ o *chiar merita*! -ishi *baga* botu’ pan’ cele pan’ care *nu se pricep*.
Ca, vi-i pot inshira, intr-o luuunga lista (da pan’ *toate governele*, ca, *nici unora nu le-a chiar pasat
cu-adevarat*)…
Nishte *gunoaie* (asta-i *doar parerea *mea* ) da oameni cari s-au *jucat* – shi, akuma, parintzeii aia *stupizi*, care chiar cred ca *ceva* chiar „vine pa gratis” incep s-o chiar *admita*, cu *viitorul*…
Ce anume, ce adica, *altceva*, atzi vrea sa va scriu, autorule?
Vretz’ mai la „obect”? Am scris-o, de, iata, *egzact* numa’ vo zece ani, in *van*. Ca, *interesu’*, ca *murdaria*, ca ,
*minciuna*, ca *banu’ *, le chiar „poarta” fesu’ acestor *gunoaie* da oameni, cari „peticesc ” (intotdeauna intru propriu-le interes)…
Va o scriu , sa shtitz’, chiar *scarbit*,
Nea Marin
P.S. Poate ca-i „programu’ ” pan’ cauza (ca, nu ashi prea vrea s-acuz pe nedrept), da’ vaz ca *mie* imi „baga” slash-uri pe la chiar „apostroafe”, pa la „ghilimele”.
O chestie care, pe mine, ma irita *nespus*. Daca *e*, insa, un *operator uman*, p-acolo, i-o chiar *transmit*: ca mi-a luat caii de la bicicleta, c-am invatzat cum sa-l *shuntez*…
Stimate Domnule Nita,
Ma vad nevoit sa constat ca, prin tehnologii de ultima ora, necunoscute mie, mi-ati FURAT din minte articolul ce l-as fi scris, de-as fi avut ocazia! O fi, poate, spiritul lui Leibniz implicat ? Indiferent de asta, drept despagubiri intelectuale, ma vad obligat sa va pretind sa acceptati felicitarile mele, precum si indemnul de a folosi, in continuare, misterioasa tehnologie!
PS Daca am inteles corect, scrieti, spre deosebire de mine, de pe pozitia unui reprezentant al „umanioarelor” (cum dulce zic unii), ceea ce dubleaza veridicitatea observatiilor.
Felicitari, dle Nitzu. Completez si eu cu cateva aspecte din cercetare.
Guvernul Ponta2 a desfiintzat inainte de Craciun ANCS-ul (Agentia Nationala pentru Cercetarea Stiintifica) dar nu a pus pana acum nimic in loc. Pe 6 ianuarie apare in Monitorul Oficial un act (parca OUG sau OG) din 12 decembrie (imandatul Andronescu) prin care se aproba NOUA organigrama a ….ANCS, deja desfiintzata de cca 2 saptamani.!!! Acum vreo 10 zile „se elibereza dl Tudor Prisacariu din functia de presedinte ANCS si se numeste secretar de stat in Ministerul Educatiei” sau cum se mai cheama acum dupa desprinderea „tineretului” si „sportului”, minister care nici pana azi nu are o organigrama aprobata. CINE raspunde deci de cercetare? Costoiu – ministru sau Prisacariu – secretar de stat? CARE este ordonatorul de credite in cercetare? CARE este organigrama acestui ordonator? Astazi, UEFISCDI revine la viatza dupa mai bine de o luna si lanseaza o discutie publica – FARA TERMEN!!!!- asupra noului regulament al „Parteneriatelor”. Au disparut criteriile de eligibilitate pentru directorul de proiect (e o suma mica, ce sa ne mai complicam, doar UN MILION de euro bucata) – e suficient celebrul doctorat in rrrrominika – si dispar si evaluatorii straini, evaluatorii trebuie doar sa fie „recunoscuti international” – cum? de catre cine? nici o vorba..
Semne bune anul are si parca vad ca in decembrie comentam fatalist: ghinion cu cifra 13.