ARTE VIZUALE. Album Mavrodin
Mic ghid prevenitor
- 01-08-2014
- Nr. 733
-
Observator Cultural
- Arte
- 0 Comentarii
Construcţia structurii editoriale a lucrării este alcătuită în afara criteriului cronologic al operelor, din cauza previzibilului ce îl caracterizează, dar mai cu seamă din cauza lipsei de imaginaţie a acestuia; alăturarea unei opere tîrzii de un desen timpuriu sau de o veche fotografie confirmă, în fapt, prin echivalenţă, coerenţa cu prezentul a primelor intuiţii legate de formă. Evidenţierea confluenţei formelor tridimensionale cu pictura, inserţia unui obiect contemporan într-un context clasic sau analogia ca eternă prezenţă conturează profilul obsesiilor referitoare la repertoriul redus al formelor, în convingerea că acestea, precum ideile, nu-şi istovesc substanţa într-o unică ipostază. Apoi, obsesia diagonalei compoziţionale la 45 de grade, spre stînga sau spre dreapta imaginilor sau, alteori, a simetriei ce conduce pînă la propria noastră alcătuire, ar confirma, în şoaptă, vechi prezumţii. Fotografiile biografice sau cele colaterale ce însoţesc adesea operele reproduse şi care denaturează oricum realitatea prin reducerea acesteia la două dimensiuni confirmă, la rîndul lor, cîteva dintre adevărurile bănuite, precum şi intervenţiile pe fotografie ale anilor ’70, în efortul corectării şi completării ochiului mecanic. Textele incluse nu au referinţe didactice la imaginile reproduse, după cum nici acestea nu le ilustrează, fiind, oricum, indisolubil legate de-mbrăţişarea contemplării ultimilor şaptezeci de ani. Absenţa materialelor critice […]