Gala HOP – actori şi performeri. Bonus: discriminarea actriţelor redivivus

  • Recomandă articolul
Săptămîna trecută am scris despre discriminarea femeilor în teatru – temă devenită brusc foarte actuală după cîteva zile, cînd juriul Festivalului Undercloud a decis să acorde două premii pentru actori şi nici unul pentru actriţe, deşi în spectacolele din concurs jucau Nicoleta Lefter, Florina Gleznea, Mirela Oprişor, Ada Simionică, Ilinca Manolache, Medeea Marinescu… (dar, de fapt, nici nu contează cine era în concurs, situaţia în sine e cel puţin inconfortabilă).     Nimeni dintre cei chestionaţi de mine nu şi-a putut aminti o situaţie în care să se renunţe la premiul pentru actori, însă în cazul femeilor, pare a nu fi tocmai o excepţie: nici la Gala HOP din 2008 nu a fost desemnată o „cea mai bună actriţă“, iar anul trecut (în 2013), la Maratonul Teatrului Independent, premiul de actorie feminină a fost înlocuit de unul special al juriului, aparent pentru că actriţa care l-a primit juca în travesti (deşi eu ştiu că se ia în consideraţie genul interpretei, nu al personajului). Iar această disponibilitate de a nu acorda premii pentru actriţe începe din şcoală: în 2013, la Gala Absolvenţilor a UNATC Bucureşti, distincţia pentru actorie feminină într-un spectacol de regie nu s-a dat, iar în 2012, cea pentru […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.